Ny dag

Solen lyser på husen på den norra sidan av stan och skatorna har morgonmöte i stora tallen utanför. En tidig dagisfröken låser upp och en sömning hund kissar på lyktstolpen.
Det är morgon igen alltså.

Och det jag funderar på idag är debatten som Annika Dahlqvist lagt sig i gällande behov av vaccinering för att undvika svininfluensan.

Nog tror jag att det ligger en sanning bakom hennes diet. Och nog tror jag att om man äter sundare, mår bättre och sånt så är man mer motståndskraftig mot diverse otyg som far runt i luften. (Nej Fasching, jag pratar inte om Fuglesang nu)
MEN, att hävda att den som äter LCHF-mat inte blir sjuk och heller inte får cancer det är väl ändå att ta i va?

Själv tänker jag vaccinera mig och jag tänker se till att mina barn blir vaccinerade. Det tycks ju ligga i den värsta riskgruppen för att bli farligt sjuka.

Och nu är tid att taga usch
morgongymnastik och dusch.
(skrivet av vem? Jo jag vet, men vet du?)

Ps. Det tycks inte fungera att göra länkar idag. Och jag hinner inte åtgärda det heller.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Kosten är allt bra viktig det tycker jag också.

Skit in skit stannar skit ut, typ.

Men att därmed påstå att LHCF ger motståndskraft åt svininfulensan..

mnje..NEJ!

DET tror jag däremot inte på.



Morgongymnastik?

eeeeeeeeh..

Synd jag inte vill ljuga just nu.

Så jag säger bara



ha en bra dag

/A

2009-09-01 @ 07:39:03
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: wettexvärlden

Men om man äter tillräckligt med fett så kanske inte flunsan kan bita sig igenom?

Tro mig jag jobbar på det. Ge mig mer fett!!!

2009-09-01 @ 19:46:33
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com
Postat av: Hmmm

Ärtor är bra har jag hört, speciellt den gröna sorten. Får man för många kan man torka dem och stoppa på burk...



Intressant att se vad hur mycket man kan hetsa upp sig för 250kr...

2009-09-01 @ 21:00:13
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Ja äta bör man annars dör man...och nyttigt är ju nyttigt liksom.



wettexvärlden; Ja men du motionerar ju bort det på en gång i alla dina övningar med Mannen. Det får du sluta med om det ska ha någon immunförstärkande effekt.



Hmmm; Hej du, ja ärter kan man ha nytta av.



Syftar du på mig gällande de 250 kronorna?

2009-09-01 @ 22:03:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Speja

Här ska också vaccineras när tillfälle ges. Och morgongymnastik, det måste ju vara bra motgift mot alla möjliga influensor och åkommor. Är det armar, knä och tå, möjligen?

2009-09-01 @ 22:15:27
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Speja; Ja då, och ögon, öron och kinden.

Och så får man inte glömma morötterna, lägg dem i sockerkakssmet, det har jag hört om andra som gör. Små herrar uppskattar det inte men vad gör man inte för att hålla influensor från tröskeln?



Fast det var Lennart Helsing som skrev om morgongymnastiken i sin ABC-bok.

2009-09-01 @ 22:27:40
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Anonym

WHAT??????????????? vad menar du med det, största riskzonen?????????????

2009-09-03 @ 09:39:02
Postat av: Lobelia

Varför blir det alltid så fanatiskt? Det är som med spikmattorna: jag är grymt nöjd med min, den ökar cirkulationen och slappnar av musklerna bra efter en holmgång på jobbet eller gymmet. Men när sedan de stora fanatikerna drar igång så botar den allt från astma till cancer. Hallå? Tror nog jag fortsätter med astmamedicinen och går och vaccinerar mig, fastän jag äter väldigt bra mat.

2009-09-03 @ 23:02:49
URL: http://afrikaojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0