Tre döda ting jag inte vill vara utan

Som alla vet vid det här laget läser jag gärna Fiffis blogg Galaxer i mina målarbraxer och igår läste jag om saker hon känner stor tacksamhet över. Fräck som jag är snodde jag helt sonika konceptet och gör en härmis.


1. Min mp3-spelare.

En Sansa Clip med mediokra 2 Gigabyte men med utmärkt ljud och RADIO!!! Å att somna med P1 i örat, Tendens, Vetenskapens värld, repriser på Godmorgon världen, På minuten eller annan högkvaliteradio. Finns inget bättre sömnpiller och det ska inte ses som att jag anser att SR gör tråkiga program, snarare tvärtom. Jag lägger mig tillrätta, släcker lampan, blundar och hör något intressant och tänker genast att detta måste jag lyssna på. Ofelbart somnar jag. Nu börjar det interna batteriet att ha gjort sitt vilket betyder att jag måste skaffa en ny. Undrar just om jag ska ta en rosa eller en blå.

2. Min dator.


En alldeles egen bärbar dator har varit drömmen länge och i somras tog jag mig i kragen och skaffade mig en.

En Samsung utan fantastiska spelmöjligheter men som vardagsmaskin fullt nöjaktig. MIN, säger jag när en eller annan unge kastar lystna blickar på den. Min, säger jag och håller hårt i den. Min säger jag och tar med den till stugan och surfar med bredbandsmodem. Min säger jag och läser mina favvobloggar. MIN, bara min och den tar mig ut i världen, ger mig information, låter mig återhöra bra radioprogram som jag missat. Dem laddar jag hem och stoppar in i min mp3 för att lyssna på igen innan jag somnar. Den ger mig möjlighet att hålla kontakt med mina vänner och det underhåller mig varje dag. MIN!


3. Stavmixern

En billig rackare jag köpte till en jul och som sen fått hänga med. Och det jag gör allra bäst med den är en brasiliansk dryck som förgyllde vår semester där för 5 år sedan. Närbo fyllde år och ansåg att denna dag bäst firades långt hemifrån med mig i sällskap. Har jag någonsin berättat hur klok den där mannen är?

Till frukost serverades en grön, kall "juice" som efter viss språkförbistring visade sig vara Avokado och mjölk.
Man mixar en väl mogen avokado och slår sen på mjölk till drickbar konsistens och mixar tills den är slät och fin.
Dessvärre kräver drycken ett inslag av socker men det räcker gott med ett par matskedar till en dryg halvliter. Så gott så gott så gott. Måste nog köpa mig lite avokado känner jag.

Nu ska sägas att stavmixern fick komma med på listan för jag kunde inte komma på något mer som jag absolut inte vill vara utan. Men ni fick ett recept på köpet så ni ska vara enbart tacksamma.

Tjing


Kommentarer
Postat av: Markattan

Jag är såååå tacksam.



Med tanke på din lista undrar jag om vi möjligtvis kan vara släkt? Verkar förvånansvärt likt mina bra-att-ha-prylar.



Markattan

2009-10-05 @ 19:01:44
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Vilka bra prylar du valde. Min latteskummare känns lite....fattig....i jämförelse.

2009-10-05 @ 20:03:57
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Det kan vara så att vi inte bara är släkt utan till och med tvillingar. Och det är fint att du är tacksam.



Fiffi; Latteskummare är ju något mer sofistikerat än en stavmixer så jag tycker att du ska vara nöjd.

2009-10-05 @ 20:24:40
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Bra lista!

Datorn klarar jag heller mig inte utan.

Stavmixer är jättebra att ha.

Jag använder den också till avocado men då till att göra guacamole.

mmmmmmmmmmmmmmmm...så gott!

Där är den oumbärlig.

Mycket vitlök ska det vara..och endast solo-vitlök..det blir såååååååååååååååååååå gott.



Mp3 är också en sådan nödvändig pryl, särskilt då man ska ut och cykla..ja..alltså cykla/cykla på cykelvägar långt då är det nice ha något i lurarna förutom den vanliga knäcken.



undrar om man kan käka guacamole till frukost?

Take care

2009-10-06 @ 09:33:44
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0