Glupsk

Min dag började strax före 6 i morse. Kvart i sju var jag på jobbet och satte igång dagens sysslor. Och för en timma sedan, klockan 21, kom jag hem. Och med undantag för lunch har jag jobbat, jobbat och jobbat lite mer.

Men på väg hem svängde jag förbi Preem och inhandlade min nya favorit.
En muffins (eller ska man säga muffin när det handlar om en?) som är det godaste jag ätit i fikabrödsväg.
Eller fikabröd är kanske en underdrift, det är mer som en veckas ranson av fikabröd.

Den är alltså stor och så god att jag allvarligt funderar på att traska iväg för att köpa en till. Men jag råkar veta att det inte fanns fler idag så jag sparar det.

Och eftersom den inte bara är god utan ser ut som en bagares vackraste dröm tänkte jag fixa en bild på mästerverket.
Jag kom ihåg den föresatsen när jag la den tomma muffinsformen på bordet bredvid mig.

Tänk er istället en rejäl muffin med någon blandning av nougat och choklad bredd över "toppen" och så en drös med goda nötter (har inte listat ut än vad det är för nötter...kan vara mandel också) och inne i själva skapelsen finns drösvis med kolasås, krämig, guldbrun, gudomlig.

Jag är kär!


Kommentarer
Postat av: Markattan

Oj, det låter ju som helt bageri.



Markattan

2009-05-08 @ 10:21:34
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Efter en så lång arbetsdag var du minsann värd en stor muffin ! Jag hade utan vidare kunnat sluka en sådan skapelse även utan att ha gjort ett skapandes grand på hela dagen.

2009-05-08 @ 12:48:28
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Fiffi

Jösses!

Låter som bra lördagsgodis det där.

Och fredagsgodis.

Och kanske onsdag.

Och tisdag.

Och måndag. :)

2009-05-08 @ 20:29:17
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan: Ja men har man bagarblod i ådrorna så måste man ibland få känna doft och smak av konditorsyrket.



Strandskatan: Om du lovar att inte skvallra för en enda själ så måste jag medge att jag hade utan vidare kunnat sätta i mig en jag också utan att ha gjort ett skapandes grand.



Fiffi: Jag lovar att undersöka saken. Att de funkar på torsdagar vet vi ju redan. Onsdagsmuffinsen gick ju ner den också utan vidare problem. En hela-veckan-muffins helt klart.

2009-05-08 @ 21:57:22
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0