Jag har en dejt! Se nedan!

Å jisses vilka dagar den här hemska tvillingen har nu för tiden.
De börjar av någon outgrundlig anledning redan strax efter 6 på morgonen och har en tendens att dra ut alldeles enormt på tiden. Som nu till exempel är klockan redan över 10 (på kvällen så klart) och jag har ju massor kvar att göra trots att jag hållit igång med sysslor hela långa dagen. Jobbade, lönearbetade till halvtio, är det klok det? Nä det är det ju inte med tanke på alla trevliga fritidssysslor som då måste stå åt sidan. KASS är vad det är.

Och jag ger mig den på att den här dan inte tar slut på allvar innan det är midnatt. Ujujuj, hur ska en stackars tvilling orka det va?


För övrigt vill jag gärna ha svar på följande fråga. Är det oartigt eller hemskt oartigt att fortsätta slaska i sig sin middag när en bankrådgivartidbokare ringer och vill stämma träff?
Middagen bestod av tärnad falukorv tillagad med champinjoner och krossade tomater (vitlökskryddad) samt idealmakaroner och riven ost. (Upplysning endast för att underlätta i bedömningen om det är eller inte är oartigt.)

Jag fortsatte att äta kan jag meddela och kände mig inte oartig. Och dessutom accepterade jag den föreslagna träffen, ja men hur ofta är det någon som ringer och vill dejta mej??? Händer i princip aldrig så det gäller att passa på när  tillfälle ges. Fast jag tycker att det var en underlig tid vi skulle dejta, klockan 13 en måndag. Hur bra kan det bli? Var på romansskalan ligger en sådan invit?
Och hur klär man sig? Ska man gå på det sexiga temat eller är en enklare dräkt att föredra? Högklackat eller mer jordnära pjucks? Sminkat eller som vanligt? Och ska man ha en ros vid barmen eller räcker den klassiska ihoprullade tidningen under armen?

Ja men det här är ju viktiga saker så hjälp mig nu. Tack!

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Sexigt duger inte i sammanhanget. Då kanske bankmannen kommer med skamliga förslag !

Nej, en liten dräkt, gärna ett par högklackade och självklart ett ex av Veckans Affärer under armen.

Lite Wall-street-stuk s.a.s.!

Det inger respekt och bankmannen kommer genast att inse att här kommer en tjej som man inte knäpper på näsan och lurar på vad som helst.

Å vad fasen har karln osmaken att ringa mitt i midda´n så får han väl stå ut med lite smaskande i örat !

2009-03-24 @ 09:47:27
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Anna med en ny snygg klänning köpt på beyond retro

Jag röstar på den som inte var sexig. för guds skull tänk på göran. och oss.

2009-03-24 @ 10:13:25
Postat av: Markattan

Klädråd? Ber du Markattan om klädråd? En annan har ju pälsen på för det mesta, så jag kan nog inte bibringa värst mycket i den här saken. Däremot är jag övertygad om att bankmannen kommer att bli varse att det här gäller att salta ev sparkonton med rejäla räntesatser, annars ingen affär. Den hemska tvillingen är väl inte helt tappad bakom någon slags kärra heller, och vet sitt värde i bankvärlden.



Ps Vem är göran? Och vad säger Närbon?



Markattan

2009-03-24 @ 10:31:05
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Å men här har man missat alla goda råd.

Jag tackar för tipsen.



Men du Strandskatan, liten dräkt skriver du...hur liten ska den vara? Den måste ju täcka kroppen och då duger inte en liten dräkt heller.



Anna med den nya klänningen, jag har ägnat år åt att tänka på er och andra, nu är det minsann tid att tänka på mig själv. Pilutta dig!



Markattan, det går nog bra ändå när jag nu kommer att vara snygg i håret.

2009-03-25 @ 10:16:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0