Borttappat och upphittat

Fick ett samtal från en kvinna som undrade om jag kände J (sonen alltså). Jo det kunde jag ju inte neka till. Och det var så att de hittat hans mobiltelefon och försökt få tag på honom genom att ringa runt till lite olika personer i telefonboken. Och så hamnade de hos mig.

De hade tagit reda på var sonen bor och till och med varit där och ringt på.
Vi har portkod, modernt ska det va, så deras påringning hamnade i telefonen. Den signalen väcker inte en tonåring, åtminstone inte min.
Men de fick tag på mig alltså och vi stämde möte i en korsning nära oss och nu är telefonen återbördad till sin rättmätiga ägare. Det vill säga sonen, som inte ens hunnit sakna den.
Det konstiga i alltihop är att sonen inte gått förbi platsen där mobilen hittades. Kan det vara någon som snott hans telefon och sen tappat den? Eller är det så att ynglingen varit ute på äventyr som han inbillar sig att modern mår bäst av att inte känna till?

Vis av erfarenheten vet den ömma modern att dylika äventyr brukar avslöjas förr eller senare.
Men här ska konstateras att det är härligt med människor som jobbar så hårt för att få tag på ägaren av en sån här sak. Med sådana i världen finns det hopp om framtiden.

Och nu sitter ni väl i spänd förväntan på rapport om kaktusens blomning kan jag tro. Jag tog inte med mig kameran så några nya bilder finns inte men det gör inte så värst mycket eftersom läget är tämligen oförändrat sen gårdagens fotografering. Men jag är inte den som är den, har det utlovats bild på kaktus ska det minsann visas en sådan också.

Så här, favorit i repris...Ta da...


Nu stundar lunch för en hårt arbetande kvinna och sen blir det promenad till jobbet. De börjar sakna mig så det är väl bäst att man går dit och visar upp sig en stund. Och ikväll blir det revyträning inför senvårens stora uppsättning. Vi är ett gäng på jobbet som tänker glädja våra kolleger med lite festivitas i slutet på maj, så det är bäst att man ligger i som en iller för att kunna stå på scen och leverera. (Jo, de stora stjärnorna gör sånt, de levererar....)

Kommentarer
Postat av: Strandskatan

Ärlighet varar längst och det är underbart att egenskapen lever kvar (hos en del) i alla fall.

Jag har fortfarande inte sett till mina "pallar" som någon snodde på min altan för ett år sedan!

En gammal pall hit eller dit - spelar roll !

Eftersom jag ännu inte har någon TV att titta på så kan jag ju sitta här och vänta med spänning på att kaktusen skall slå ut ! Men stressa inte ! Jag har gott om tid !

Dina skådespelartalanger förväntas ge lysande rescentioner (stavas det så ?) ! Rapporter om detta emotses efter den stora premiären

2009-03-04 @ 13:24:57
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Va tarvligt va, att norpa skatans pallar.



Vad felar hennes tv tro?



Jag ska prata vackert med blomman så får vi se om det hänt nåt när jag kommer hem ikväll.



Recensioner tror jag att det stavas. Och om de blir lysande återstår att se, förra gången var jag rätt lyckad i mina roller så visst hopp finns. Återkommer i saken när tiden är mogen.

2009-03-04 @ 13:45:40
Postat av: strandskatan

Ja, visst är det lumpet ! Mina pelargoner skulle ju ha stått på dessa rangliga saker !

Det är inte min "apparat" det är fel på utan fastighetsvärden ! Bara lös säger jag då !

Att jag aldrig lär mig att stava till just det ordet ! Fasen - nu fick du väl allergiska symptom !

F-låt !



2009-03-04 @ 14:29:15
Postat av: Den hemska tvillingen

Inte sjutton blir jag allergisk för sånt heller.

Även om jag är petig med språket så är jag inte felfri, det händer att jag stavar fel jag också. Det grämer mig men jag måste erkänna att det är så.



Och lumpet var ordet, vad ska pelargonerna stå på nu???



Och fastighetsvärden borde ta och skärpa till sig så att skatans abstinens inte blir alltför svår. Man kan ju bli rent deprimerad och apatisk av sånt.

Hoppas på snabb bättring på den fronten

2009-03-04 @ 15:59:47
Postat av: strandskatan

Ordningen återställd ! Strandskatan sitter behagligt tillbakalutad i fåtöljen och njuter av att fastighetsvärden har fått ordning på apparaten igen !

Pelargonerna kommer att få breda ut sig i markplan och täcka de fula betongplattorna . Det kommer att bli så kollossalt vackert .. ja nästan lika fint som din kaktus ! Jajemen !

2009-03-04 @ 21:38:08
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0