Håller inte med

I dagens nät-DN kan man läsa om landets roligaste komiker, stand-upkomiker.

Det är Petra Mede och Peter Wahlbeck som tagit hem priset.

Och som Petra säger i intervjun så kommer skämten av vardagen, i stunden och det håller jag med om. Så är det för mig, i korta, snabba samtal kan jag vara hysteriskt rolig. Men att ställa mig på en scen och vara kul skulle inte rendera några priser. Möjligen skulle jag få något hedersomnämnande för mod och pinsamheter i en skön blandning. (Som den gode Ernst kanske skulle uttryckt det.)

Men, är Petra och Peter så himla roliga?  (Möjligen deras namn i kombination ) Nä det tycker inte jag. Jag tycker inte att det där hysteriska tempot och gapiga tonläget är speciellt skoj. Och när man skjuter från höften så ofta blir det väldigt lätt plumpt, det uppskattar inte jag.

Mitt pris går till Henrik Dorsin och Johan Glans. Lågmält, underfundigt och med en enorm glimt i ögat.



Och så glömmer ni inte bort att tala om huruvida jag ska putsa fönstret idag. Alternativa sysslor får också gärna anges.

Kommentarer
Postat av: Dotra

Jag tycker du ska putsa skorna istället. Och sen tycker jag att du kan baka hundratals med bullar och skicka dom till mig. Fast det bli nog bäst om du skickar dom till karro, för jag har ju ingen bestämd adress på obestämd tid. Fast om du gör det är det nog bäst att du skriver att det är typ, cayennepeppar eller nått annat äckligt i, för annars kommer hon äta upp alla själv. Det giriga fruntimmret.

2009-08-26 @ 09:02:07
Postat av: Den hemska tvillingen

Dotra; Du borde lära dig att skriva kommentarer i rätt inlägg du. Samt att baka bullar och fixa bostad i tid. Och samtidigt kan du gå en kurs i att inte vara näbbig mot äldre och klokare personer.

Nu är det så här att dotras ömma moder strax fyller år och tänker sig att bli uppvaktad av alla sina barn. Inte sjutton ska modern baka bullarna själv då heller.



Och för övrigt är mina skor så välputsade som man kan önska så dem behöver jag inte lägga ner någon energi på.

2009-08-26 @ 09:39:04
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Dotra

Mor, tyst med dig. Jag jobbar. För övrigt trodde jag vi hade bestämt att det inte skulle ges några presenter efter 16årsdagen, och mamma, det var ju gaaaanska länge sen du fyllde 16.

2009-08-26 @ 10:39:08
Postat av: Den hemska tvillingen

Dotra; Sådana regler gäller bara för barn och inte för deras mammor. Mammor ska ha fina presenter i mängd varje gång de fyller år. Vet du ingenting unge?

Och sen kan jag meddela att "vi" inte existerar ihop med "bestämmer". Det är JAG som bestämmer serru.

Älskar dig också :-)

2009-08-26 @ 10:45:37
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0