Beredskapsarbete

Ser att regeringen Reinfeldt tänker skapa beredskapsarbeten.
Gott så!
Men varför räcker jobben endast i 6 respektive 3 månader beroende på hur gammal man är?

Har alla fått jobb sen?

Ser också att man tillför fler utbildningsplatser inom komvux och högskolor/universitet.
Jättebra!

Och dessutom ska fler få tillgång till en coach via arbetsförmedlingen (antar jag att det är).
Strålande!
Kan vi se till att det görs seriöst och med respekt för den enskilda individen den här gången?


Själv har jag lekt Ernst Kirchsteiger med ett inslag av Kajsa Warg. Allt enligt principerna själv är bäste dräng, skönt för själen att skapa och man tager vad man haver.

Gick därför ut i skogen och hämtade mig lite björk. Åkte till tygaffären och köpte lite luddigt tyg och gav mig sen hem för att skapa. Det blev en liten installation till katterna.



Observera att jag skrev att jag LEKT Ernst, inte att jag ÄR Ernst!

Den här grunkan ska hem till stan för kissarna att kloa på, så kanske de kan låta bli möblemanget i övrigt. Det går också utmärkt att hoppa upp och få lite bättre vyer härifrån eller att ligga och sova på. Den ska bara förankras i väggen så att den inte rasar. Det skulle ju kunna bli en smärre "kattastrof".

Kommentarer
Postat av: Markattan

Jättefint ju, lite hemmasnickratkänsla, praktiskt och billigt med. Fan en annan la 1000 pix på en färdig klätterhistoria. Synd att jag inte visste att du var en sådan fena på det där.



Markattan

2009-08-28 @ 15:51:46
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja du, tack, men jättefint var väl kanske inte ordet jag skulle använda i detta sammanhang. Men ca 850 spänn billigare än din.

Någon fena är jag inte heller men man får försöka och så lär man sig av misstagen.

2009-08-28 @ 18:06:51
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

haha!

Det om beredskapsarbeten hade jag kunnat skriva själv.

Man blir ju så trött när man hör sådant.

Sancka om att bara snygga till arbetslöshetessiffrorna inför nästa val.



Åh, men du kan ju kalla dig för Ernsta!



Ha det bra

/A

2009-08-29 @ 08:02:53
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Fast nog är det bra att det skapas sysselsättning ändå? Det är ju själsdödande att inget ha att göra och hela tiden få tryckt i ansiktet att man ligger samhället till last. Så det tycker jag är bra men visst är det ett sätt att försöka vinna valet igen.



Men om jag får bestämma så byter vi regering vid nästa val.

2009-08-29 @ 09:07:42
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Ja det tycker jag är bra.

Att man skapar arbeten. Det var väl så man gjorde ibörjan a 80-talet.

Det är ju bra om man får VANLIG lön och inte a-kasseersättnings-lön (puh vilket långt ord).

Dessutom är det jättebra OM dessa arbeten blir fasta arbeten och inte något hittepå.



/A

2009-08-29 @ 10:45:30
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0