Så är glada julen slut slut slut

Men ledighet finns kvar och det är ganska skönt att den värsta "julfriden" lagt sig. Eftersom närbon och hans hitresta syster passade på att bli julförkylda har jag fått ta det största ansvaret för mathållningen och så värst lugnt och fridfullt har det väl inte varit.

Inte heller har det varit läge för någon mellandagsrea och det är ju en god sak att slippa ge sig iväg ut i den trängseln.
Däremot besökte jag idag en filial till ett företag med rötterna i Insjön i Dalarna och kunde där inhandla en ny vattenkokare eftersom min gamla bestämde sig för att dra sitt sista andetag just på julaftons morgon.

På tisdag anländer ett par till ur barnaskaran och förväntar sig väl ett väl tilltaget julbord samt trevliga julklappar. Tja, vi får se hur det blir med detta eftesom förkylningen nu har bestämt sig för att lämna närbons hals och numer bor i min. Den har inte anmält adressändring, den har inte betalt hyra och jag har minsann inte gett den tillstånd att bo i mig men lika förbannat finns den här. Vad kallas sånt? Jag mobiliserar men känner mig helt invaderad av fienden. Tur att man har säng att krypa ner i och en oändligt behov av sömn.

Radions P1 brukar vara ett gott sällskap som jag somnar till utan dåligt samvete, de repriserar ju allt en mängd gånger så det finns alltid möjlighet att lyssna igen om man missar något. Om man inte somnar även då förstås. Men naturen har utrustat mig med en mp3-spelare och en dator där jag kan ladda hem missade program och somna till hur många gånger som helst.

Nu ska jag försöka hålla mig vaken en stund till men sen blir det nog sovstund innan det är dags att jaga på någon att ta fram mat så att vi överlever en tid till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0