Åj så skåj

Tredje natten i rad med rejäl minustemperatur. I natt -4.7 grader.
Bara att inse att mina dagar i stugan är räknade.

Så idag ska jag bära in utemöblerna vilket betyder att först röja plats i förrådet/snickerboa/måleriet. Åj så skåj!
Vi ska ta upp vattenpumpen nere vid sjön som försörjt oss med tomatvattningsvatten. Den lär ha frusit så håll tummarna för att det blir några plusgrader idag.
Ställa undan gräsklippare och cyklar. Var då kan man undra.
Packa ihop alla grejer som ska följa med till stan.

I morgon ska det dammsugas och så ska vattnet från källan kopplas bort. Det betyder att nästa gång jag kommer hit finns inget vatten i kranarna och man får alltså lov att ta med sig vatten från stan, i dunk. Åj så skåj!

Men framförallt ska jag säga farväl till betonggjutning, trädgårdsarbete, öppna dörren och släppa in eller ut katterna. Inte så lite ångest i det där kan jag meddela.

Och så ska vi väl försöka se den där filmen vi började titta på igårkväll men som vi somnade till efter ungefär 5 minuter. 


På plussidan; magen kommer att bli glad. För allvarligt talat, hur kul är det att i mörker traska ner till utedasset när det är 3 grader kallt och göra sina behov. (Jo, även fina flickor gör det!) Åj så skåj!
Magen kommer att älska stadslivets bekvämligheter och centralvärme.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Brrrrrrr säger jag och burrar upp mig lite mer så att pälsen gör jobbet. Fy fabian när det blir kallt och allt fryser.

Gott att ha en varm barre då att flytta hem till.



Markattan, som ska ut och hämta ved.

2009-10-03 @ 11:15:10
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

usch vad hemskt med sådan kyla.

Här blåser det en hel del och det är ca 6-7 plus ute.

Nu känns det som om sommaren verkligen är över.

suck



Nåja, det är ju bra att din mage kommer att må bättre iaf.

2009-10-03 @ 14:20:05
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0