Oscar och VI...om vi ska vara petiga

Å vad vi hade det roligt, och jisses vad bra det gick och blev. Vi visste att vi hade ett bra material men att det skulle mottas med sådana ovationer hade vi inte kunnat föreställas oss ens i vår vildaste fantasi. Publiken var verkligen något extra och applåderade och skrattade långt mer än vi trott. Och det är klart att när man känner till bakgrunden och kan de interna historierna så blir det ju genast lättare att tycka om.

Och bilden på inlägget från i förmiddags är väl inte helt rättvisande egentligen, om man ska vara petig alltså.
Alla "artister" fick ju en likadan så jag ska förstås inte förhäva mig på något sätt. Men jag bestämde att om det är någon dag i livet man får vara kaxig så är det dagen efter en dylik, pyramidal succé. Och jag hoppas att alla de andra har gått omkring och varit stolta och glada över sina prestationer för de har de verkligen goda skäl att vara.

Men OM det nu varit "på riktigt", med nomineringar, val och prisutdelning och OM jag då blivit utsedd till bästa kvinnliga skådespelare så hade mitt tacktal låtit på följande sätt;

"Å, jag är alldeles överväldigad, inte ska väl jag.....
Jo det ska jag visst....Och jag vill tacka juryn för ett utmärkt val. Utan er hade det här aldrig blivit verklighet! (plats för skratt.)

Och ett stort stort tack till Närbo som tränat texter, nött och motläst i all oändlighet. För att du trott på mig och för att du kom och tittade när allt var klart. Utan dig i salongen hade jag inte haft så roligt.
Ett speciellt tack till Stig som var den som gav bifall till revyidén och som engagerade sig på ett underbart sätt. Du var så saknad igår. Men mina tankar var hos dig ofta ofta. Och Dvd´n ska du ju förstås få så att du kan titta ändå.
Sen vill jag tacka manusförfattarna Trippel-L, Dubbel-G och Enkel-L för deras strålande manus. Jag visste direkt när jag läste era alster att jag ville göra de här rollerna, speciellt Elektrikern som jag sedan fått våndas över. Och så vill jag tacka regissören Stefan för stort tålamod, peppning och goda råd. Jag vill också tacka hela ensemblen och produktionen för en trevlig tid tillsammans. Att det finns så många talanger hos oss, det kunde man inte ana. Ett särskilt tack till SH för den stiliga tangon, du var så snygg!

Till sist vill jag framföra ett tack till er bloggläsare som hållit tummarna och lyckönskat. Ni har varit ett stort stöd.
Ett alldeles särskilt tack går till
Nemo för att du ser till att jag andas.

Må så vara att det är enkla råd du gett mig men de har hjälpt hela vägen. När nervositeten varit på väg att knäcka mig och huvudet blivit helt blankt, svart, tomt på allt vad repliker och texter heter så har jag ändå kunnat få fram ett "Nemo" i medvetandet och fokuserat på andning, in...ut...in...ut. Och plötsligt strömmar orden tillbaka. Här, hos Baravara, hittar man mer av den klokskapen, gå dit och läs vet ja....

Och nu har väl mina minuter slut så det är dags att ni drar mig av scenen, jag trivs ju så bra där...."

Och nu över till vädret, men det är ju helt fantastiskt va. Nu när klockan just passerat 21 står termometern på 22,5 ute, i skuggan, där det varit skugga sen 15. Och tidigare idag när vi traskat ner till bryggan visade termometern på en vattentemp på hela....Ja jag tror inte att det är sant men det är det....Kolla själv



20 grader alltså, nästan 21! Normalt har vi den badtempen först i slutet av juni....I morgon blir det ett premiärdopp.

Och nu ska den här trasan gå och lägga sig för när man får använda våld för att hålla ögonen öppna är det dags att sova. Bums i bingen och sov gott.

Ett litet PS till Fiffi bara, du är helt rätt ute. Sean Penn, Tom Hanks, Al Pacino och jag är helt i samma klass, men de är lite rikare än jag....


Kommentarer
Postat av: Markattan

Åh vad jag är glad för din skull. Bra gick det och support fick du, och tummar hölls och fint väder dessutom. Grattis du och snart kan man hämta en jättefin kattpojk också. Bättre kan det ju inte bli.



Markattan hoppas att du sover riktigt gott just nu.

2009-05-30 @ 23:27:32
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Tack. Ja när kan man hämta fina pissen? Ojoj, ska jag verkligen ha en pisse till?

2009-05-31 @ 06:57:37
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Den 19/7 tror jag bestämt att man kan hämta hem den lilla ulltussen



Markattan

2009-05-31 @ 08:48:58
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: vem är jag

Vilket fint tacktal, och tack för omnämnandet :-)

Jag har faktiskt gått och grunnat på ett eget tacktal för min fina Oscar. Jag är jättestolt och glad över den - men det finns många som bidragit som skulle behöva tackas. Men det kan jag ta en annan gång.

Är du på gång att skaffa en katt igen? Jamen, det är väl klart du ska, det är så mysigt med en kattunge!

2009-05-31 @ 15:55:40
Postat av: vem är jag

Vilket fint tacktal, och tack för omnämnandet :-)

Jag har faktiskt gått och grunnat på ett eget tacktal för min fina Oscar. Jag är jättestolt och glad över den - men det finns många som bidragit som skulle behöva tackas. Men det kan jag ta en annan gång.

Är du på gång att skaffa en katt igen? Jamen, det är väl klart du ska! Bejaka längtan efter en ulltuss.

2009-05-31 @ 19:14:46
Postat av: Ännelaij

hehe

Underbart!

Klart du ska njuta av din Oscar samt av det underbara vädret.

:)



20 grader i vattnet?!

wow!

Jag har inte mätt hos oss för jag är en badkruka...



ha en fortsatt bra dag, vecka, är, liv.

kram

/A

2009-05-31 @ 21:49:33
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

vem är jag; Ser fram emot att få läsa ditt tacktal.

Ja det ska bli katt igen...hur nu det ska gå. Men den där söte pojken kan man ju inte motstå, fast han kanske kan motstå både mig och Essi. Men funkar det inte här så får han väl bo hos Närbo och samsas med Essi bara när vi är i stugan. Det går nog bra.

Ses i morgon.

2009-05-31 @ 21:52:25
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Underbart med bad men för min del uteblev premiären. Men mina morsdagsbesökande flickor hoppade i.

Och jag fortsätter att njuta av Oscar, han glänser så fint så fint.

Ha det gott.

2009-05-31 @ 22:19:40
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Det var väl självklart att du skulle tilldelas en utmärkelse av högsta valör ! Grattis,grattis !

Jag är lite avundsjuk på badtemperaturen hos dig - här är det fjorton grader och en liten aning för kallt för att jag skall hoppa i spa´t !

2009-06-01 @ 09:23:36
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Speja

Applåd! Sicket bra tacktal och man kan ju bara gratulera! Både till fin prestation och vackert väder!

2009-06-01 @ 09:47:51
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Strandskatan; Ja badtemperaturen under helgen kan man inte klaga på. Men nu har den säkert sjunkigt, för det är en djup sjö som sällan blir så där varm mer än på ytan. Tack för gratulationerna.



Speja; Tackar, slipade en stund på det påhittade talet men så ungefär skulle det väl ha låtit om jag hade fått hålla det på riktigt.

2009-06-01 @ 20:26:20
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0