Hybristomtar?

Läser i Aftonbladet att Stjärnorna på slottet nu är bemannat för årets inspelning.
Vi har de prominenta deltagarna, Björn Ranelid, Siw Malmkvist, Meg Westergren, Kjell Bergqvist och Tommy Körberg.

" - SVT har i flera år jobbat för att få med Kjell Bergqvist, 56, och Tommy Körberg, 61, till programmet. Men de har båda sagt nej eftersom de inte gillat de deltagare som produktionen presenterat.

- Vi har tackat nej för att vi har känt att det har varit för många pompösa hybristomtar som vi inte vill ha runt oss. Jag har sagt byt gäng, byt stil och ring Tommy. Och han har sagt samma sak på sitt håll, säger Kjell Bergqvist. "

Villka rara polare va? Stöttar varandra och väljer varandra till sitt eget lag just som på skolgårdens fotbollsmatcher.

"Tommy Körberg går ännu hårdare fram i sin kritik och pekar ut de personer han tycker har förstört "Stjärnorna på slottet".

- Det är bara att titta på programmen. Varför håller man på och spelar gossen Ruda bara för att man inte får någon uppmärksamhet hemma. Jag tycker att det är dålig stil.

- Jag vet att Börje Ahlstedt valde den rollen för att han tyckte att det var så tråkigt annars. Och Jonas Gardell kan ju vara en pain in the ass, så han spelade väl sig själv. Det är under mänsklig värdighet. Vi har tillräckligt med förnedrings-tv. "

Men förnedringsintervjuer är helt ok?

"För att locka in Tommy Körberg och Kjell Bergqvist på slottet har SVT gett dem fria tyglar att bestämma vilka övriga gäster de vill ha med. - Jag föreslår gäster och så säger SVT ja. Och så kommer de med förslag och så säger jag nej, berättar Tommy Körberg. "

"Vi ska föra rika samtal i stället, säger Körberg"


Tja, jag vet inte vem det är som är pompös hybristomte jag.

Jag håller med om att vi haft nog av förnedringstv, jag instämmer i att vi kan sluta med mobbningsprogram.
Men att kalla andra gäster för pompösa hybristomtar och själv agera som om man måste få bestämma allt om man överhuvudtaget ska vara med....är inte det just definitionen av ett vara pompös hybristomte?


Kommentarer
Postat av: Markattan

Rätt och riktigt.

Hybris? är inte Ranelids fotografi illustrationen i NE för just ordet Hybris? Ja jag ska inte vara den som är den, men.... Nåja det återstår att se hur den här serien blir.



Markattan

2009-07-25 @ 10:40:35
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Nåja, nu ska vi kanske inte skylla Ranelid för detta uttryck. Och om jag uppfattat honom rätt så lever han efter samma snällhetsprincip som en viss Markatta jag känner.

2009-07-25 @ 10:43:45
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Anjo

Suck ... Kjell B och Tommy K - de är väl knappast de hetaste namnen på jordklotet?



Att de skulle tillåtas diktera rollbesättningen låter ju ganska märkligt.



Nåväl, risken att jag ska titta och uppröras är å andra sidan lika med noll.

2009-07-25 @ 11:37:06
URL: http://anjocity.wordpress.com
Postat av: Vem är jag

Nej, precis, Kjell och Tommy är väl inte dom jag sitter och drömmer om att få se mer av. Helst mindre, faktiskt. Tycker inte att deras hybristomteval av deltagare resulterat i en särskilt spännande laguppställning heller. Siw och Meg? Tja, vem vet, dom kanske är oerhört intressanta under ytan. Men det vete fan om jag orkar ta reda på det.



2009-07-25 @ 11:56:28
Postat av: Lobelia

Ska bli skönt att få säga 'vad var det jag sa' när det efter två avsnitt visar sig att intriger, påhopp och elakheter med lätthet toppar föregående års upplagor.

Sen dök ett annat ord upp i huvudet på mig. Vet inte varför, men det poppade bara upp.Självdistans.

2009-07-25 @ 17:51:39
URL: http://afrikaojag.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Anjo; Jag kommer nog att titta för att få alla mina fördomar bekräftade.



Vem är jag; Tja, alla har väl djup av något slag. Återstår att se vad.

Och, fortsatt trevlig helg hör du.



Lobelia; Hur tänker du nu? Självdistans? Ska det va nåt att hålla sig med?

För övrigt, kan inte lämna kommentarer hos dig. Vet inte vad det är som felar men det går inte. Bara så att du vet att jag försökt vid ett flertal tillfällen men sällan lyckats.

Ha det gott.

2009-07-25 @ 21:43:37
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Klokt skrivet.

Man undrar verkligen.

Motsägningarnas mästare verkar en del vara.

Allt i livet är ju inte bara cosy. Måste ju vara kul på ett vis att träffa folk som man kanske inte känner så mycket för och lära känna dem bättre.

Eller utmana dem.



Mer spännande än att träffa kollegor som man är bundis och bästis med och där man kliar varandras ryggar.



/A

2009-07-26 @ 10:49:50
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Vem är jag

Ja visst ja, nu är det ju helg igen! Tack så mycket, och fortsatt trevlig helg önskar jag dig också!

2009-07-26 @ 12:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0