Ett förbannat sovrum

Så här ligger det till, jag har i min ägo en tvårumslägenhet sen 4 år tillbaka.
Från början bodde min äldsta dotter där medan jag huserade hos Närbo.
(Han som har en lägenhet i samma kåk men i andra trappuppgången.)
När dotra skulle flytta skulle lägenheten, framförallt sovrummet renoveras och bli min egen oas i livet.
Då bestämde sig sonen för att flytta hit.
Ingen idé att renovera då inte.
Fortsatte att bo hos Närbo men det höll ju inte länge. Jag fick ränna som ett skållat troll över vinden för att se till att ungen kom upp på morgonen och kom isäng på kvällen. Så jag flyttade hem och bodde i vardagsrummet.
Till sonens förtret för där ville han bo. "Skulle inte tro det" var den här tjuriga morsans kommentar.
Då hade han suttit framför dator och tv hela nätterna och sen inte "orkat" gå till skolan. Nåja, det hade ju inte gjort någon större skillnad eftersom han inte gjorde ett piss när han var där. Han levde i tron att lärdomar skulle komma flygande som feta sparvar bara han klev in genom skoldörren.

Nåväl, sonen flyttade hem till fadern och skulle jobba istället. Klang och jubel, nu skulle renoveringen ta fart och sovrummet skulle förfärdigas. Först en tvådagarskonferens men sen så....
När jag kom hem tog det 1 timme och 1 kvart innan dotter nummer två aviserade sin inflyttning då hon och pojkvän behövde en paus. Sen tog det ytterligare två dagar innan sonen var tillbaka eftersom "farsan e dum i huvet och fattar ingenting".

Renovering inställd.

Denna sommar har lyan stått tom. Jag i stugan, sonen på nytt hos fadern för jobb. Och idag, min andra semesterdag skulle jag alltså börja med att tömma rummet, packa ner sonens grejer för transport till pappa och vidare ut i världen.
Sen skulle renoveringen börja. Skönt ju att komma hem till nygjort sovrum till hösten.
Har under tiden skaffat på mig diverse attiraljer som ska komma till pass när väggarna har ny dräkt och sängen är ihopsnickrad och så.

Igårkväll får jag besked om att sonen kommer hem för "farsan e dum i huvuet och fattar ingenting".

Men vad i hela helvete? VEM har lagt en förbannelse över denna sovrumsrenovering? Kliv fram och erkänn.
Vedergällningen blir hemsk om du inte erkänner själv!

Håll med om att de är rara, barnen....visst då? Åtminstone när de sover...någonannanstans!


Kommentarer
Postat av: wettexvärlden

Jag tycker du ska renovera sovrummet och flytta in. Låt grabben husera i vardagsrummet så tröttnar han snart... ;)

2009-07-15 @ 11:02:21
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

wettexvärlden; Ja, eller sticka ut ögonen på mig själv, det vore ungefär lika smärtsamt. Och då slapp jag ju se förfallet i vardagsrummet. :-)



Håller redan på trots mina ord i inlägget. Morsa you know!

2009-07-15 @ 11:21:25
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Hm, delikat problem det där. Men jag tror jag har lösningen på saken. Tvinga gunstig junker att delta i renoverandet, ty så är det när man delar lya. Man måste hjälpas åt. Det kan du hälsa Eniropojken från



Markattan

2009-07-15 @ 12:07:38
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Japp, visst, självklart...Ja jag skaaaaaaaa, tjata va.

Men det där förutsätter att vi vistas i samma boning när själva renoveringen ska genomföras och jag vet en som kommer att försvinna snabbare än en löning när det väl drar ihop sig.

Äsch, det lär väl ordna sig skulle jag tro.

2009-07-15 @ 12:31:31
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Vissa händelser tycks gå i repris.

"Älskade ungar" också !

2009-07-15 @ 12:53:11
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

Ursäkta men jag kunde inte låta bli att skratta högt först!

Du skrev så roligt och engagerande så jag kunde helt enkelt inte hålla mig.

...förlåt..



Men såklart tycker jag synd om dig.

Jästrans typiskt att det ska bli på det viset.

...suck....



Hoppas att det blir renovering av ändå och att ni hjälps åt.



/A

2009-07-15 @ 13:46:44
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: vildhunden

Men… hur gamla är barnen? De verkar ha åldern inne för att få "klara sig själva" och ordna eget boende.

2009-07-15 @ 15:05:19
URL: http://vildhunden.wordpress.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Strandskatan; Ja, repriser blir det men det är ju klassiskt på sommaren med gamla, dåliga repriser.



Ännelaij; Ingen fara, även jag kan se det roliga i dessa händelser.



vildhunden; Väkommen. Jodå, de fyra äldsta klarar sig å egen hand men den yngste är inte 18 än så han kan leva på mor och far ett halvår till. Men snart så, är han myndig...Jag bidar min tid :-)

2009-07-15 @ 16:17:08
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får väl skaffa en större lya eller ta död på latmasken som skapar undanflykter. Börjar du slipa väggarna med maskin kl 7 varje morgon och kör en stund på kvällen också ska du se att dina inneboende tröttnar.



Eller så går det att sätta dem i arbete....



...å du vet ju vad du ska sätta på väggen när renoveringen är klar ;-)

2009-07-15 @ 18:51:21
Postat av: Den hemska tvillingen

Du som inte skrev ditt namn, ta död på latmasken? Nja, klockan 7 på morgonen med slipmaskinen på...det lär vara jag som dör.



Ja jag vet precis vad jag ska sätta på väggen. Hyllor och tavlor.

2009-07-16 @ 07:19:11
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Mona

...hehe...what goes around...hehe



Så skulle man kunna skriva om man inte var en snäll människa, men jag är ju så in i helvete snäll, så jag säger som Wettex: renovera sovrummet till dig själv och låt sonen sova i v-rummet. Helt allvarligt.



För övrigt så är du väl helt slut nu? Efter den hårda ansträngningen inne hos mig!

2009-07-16 @ 07:27:23
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Mona; Helt slut? Inte alls. Pigg och alert. Tror du att det är ansträngande att vara snäll? Det kommer helt naturligt för mig.

2009-07-16 @ 10:18:13
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Hihi. Kanske är meningen att du ska renovera TROTS att barnen flänger fram å tebax? Reclaim your sovrum liksom! :D

Sovandes i en bäddsoffa i vardagsrummet kanske det inte är lika fräckt att bo hos mamma ;)

2009-07-16 @ 23:26:53
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0