Öppenhetschock

Av den gode vännen, för att inte säga bäste, peterA har jag blivit utmanad. Och det måste väl tillstås att det är rättvist på något sätt med tanke på alla gånger jag utmanat honom på ett eller annat sätt. Jag ställer de allra klurigaste frågor till honom och han kränger som en mask på kroken men vet att han gör bäst i att svara. För mina frågor handlar sällan om att jag behöver ha svar utan att han behöver svara sig själv. Se där, utmanande och utvecklande, vilket väl är de bästa orden för att beskriva vår vänskap. Märker Herr Utmanaren hur en hemsk tvilling kränger på kroken?

Slö som jag är idag kopierar jag helt fräckt Peters beskrivning om utmaningen
Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig. Check!
2. Berätta sju sanningar om dig själv. Check!
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg. Nästan sju och nästan framme vid målet.
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen. Jaja, strax...ska bara först


1. Jag bakar världens godaste bullar. Det är vetenskapligt bevisat.
2. Jag har ljugit om vetenskapliga bevis.
3. Jag har väldigt lätt att bli förälskad.
4. Måttlighet är en dygd, för de flesta men inte för mig, ju mer desto bättre.
5. Jag är inte så bra på svenska som jag lyckats inbilla folk.
6. Jag är medlem i föreningen "Vila dig till framgång" och stödjer kampanjen "Längre semester för långsamma".
7. Om jag inte passar mig riskerar jag att bli bitter.

Jaha, det var dagens öppenhetschock och nu återstår att komma på 7 personer att utmana. Jo men tjena...hur ska jag få ihop så många....Men Strandskatan är ju ett tacksamt offer. Om inte annat kan vi kanske få reda på varför hon kallar sig strandskata när hennes bloggadress innehåller ordet Gammeltacka! Och Vilda Hilda kanske kan få hjälp av sina föräldrar att plita ner några sanningar om sig själv. Onekligen borde ha ett och annat rafflande att outa och Egoina också kanske.
Ulrica Good borde ju ha lite smaskigt att förtälja. Men sen....nä nu får det räcka. (Fick iallafall ihop lika många som min egen utmanare!)

Uppdraget utfört med beröm godkänt!

Kommentarer
Postat av: Markattan

Kan man få adressen till den där föreningen? Och hur stödjer man kampanjen? Låter som ett vinnande koncept.



Markattan

2009-02-25 @ 21:26:03
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: peterA

Fan! Det ante mig! Det baske mig ante mig! Jag visste det :)

2009-02-26 @ 20:54:00
URL: http://www.peterA.se
Postat av: Den hemska tvillingen

peterA...???? Vad visste du? Du får inte lämna mig hängande så här i ovisshet...Det är elakt.

Tell me, tell me...pleazzzze!

Och gör du inte det blir det inget gryppdynamiskt inlägg...EVER!

(allt enligt devise, går det inte med böner så brukar hot hjälpa)

2009-02-27 @ 07:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0