Tack

För precis 21 år sedan föddes min dotter T, hon är nummer 2 i syskonskaran.
Redan som nyfödd var hon det sötaste barn man kan tänka sig.
Lite livlig var hon allt men i det mesta alldeles lagom.
Och som hon har utvecklats, till en mycket klok och mogen kvinna, med stor intrigitet och oceaner av omdöme.
Fantastiskt, Får ofta höra att hon är lik mig och det stämmer nog men hon är ju den förbättrade varianten.
Oj så smart den tjejen är. Och idag fyller hon alltså 21 och ska firas. :-)
Igår var hon alldeles vimmelkantig eftersom hon nu fått lägenhet just i de område hon vill bo. Så nog finns det anledning att fira. Det blir god middag och en liten tårta kanske och möjligen nåt litet paket....

Varje gång T fyller år minns jag en man som jag på den tiden träffade ungefär varje dag.
Han heter Tage och förestod byns affär. Eftersom T´s pappa glömde att tanka bilen kvällen innan T aviserade sin ankomst till världen så fick vi väcka Tage i svinottan för att få honom att öppna affären så att vi kunde tanka och åka till BB. Och givetvis ställde han upp och sen dess hade han verkligen något att ta fram när han skulle retas med mig. Och det gillade han, att retas med mig. Jag hade heller inget emot detta munhuggande då jag lika ofta som Tage gick segrande ur striden. Och när han en gång presenterade mig som "Ett av de trevligare rivjärnen på den här halvön" så skaffade han sig livslång immunitet. Och varje 20 november blev han inbjuden på kaffe och tårta för att fira hans del i T´s födelse.

Så, grattis min älskade dotter, du är så fin och jag är så stolt över dig.
Och tack Tage för din hjälp.
Och tack Hasse för alla barn jag fått av dig.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Grattis till Tuva från Moster Monster.



Markattan

2008-11-20 @ 09:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0