Gamla tassemarker

Jaha, så är man tillbaka nästan i ursprungsmarkerna hos syster.
Resan gick väldigt bra, fick egen kupé på tåget och det är ju rätt gott
att slippa trängas med helt obekanta människor när man ska sova.
Sen blev det bussresa från Göteborg till syster och busschaffisen var
ett under av tjänstvillighet och välkomnande. Man blir glad av snälla och
trevliga människor!

Och nu har jag varit här ett dygn och det är som vanligt lika roligt.
Kan konstatera igen och igen att vi är väldigt lika i både utseende,
tanke och språk. Oherhört skönt att det finns en som känner mig
i det närmaste lika väl som jag själv.

Idag ska vi samlas, hela stora hopen av systrar (Jo det finns fler som är nästan som vi!)
och det ska ju bli så roligt att träffas. Bara det att vi för en gångs skull kommer
att vara samlade på samma ställe samtidigt tycker jag är roligt.

Syster deltog i radio igår för att lufta sina åsikter om den myndighet där jag själv
arbetar. Och med tanke på att hon presenterades med vårt gemensamma
efternamn lär ju de flesta på jobbet som hört inslaget begripa att detta var min syster.
Vi får väl se på måndag om någon lagt märke till det :-)
Här kan man lyssna på programmet från den 28/8
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/sandningsarkiv.asp?programID=1120

Nu ska jag ägna mig åt släkten och är åter i rymden på måndag.

Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0