Veckans höjdpunkt

För min del är fredagmorgon dagens bästa morgon för då vet man att man snart är ledig några dagar och jag blir så där belåten som en mätt katt ser ut efter en maffig måltid.
Och i takt med att timmarna går blir jag mer och mer nöjd med tillvaron. Det är med lätta steg jag passerar vakten på väg hem sådär vid pass halvfem för att åka och handla helgens förnödenheter i form av god mat och nåt gott vin.

Att komma hem en fredag och krypa in i något mer bekvämt och sätta igång middagslagningen, sippa på ett glas rött och se fram emot lördagens sovmorgon, finns väl inte mycket som slår det?

Så har jag det ikväll för i morgon har vi tagit ledigt. Middagen bestod av pasta och smörstekta kantareller och champinjoner med ädelost och en gräddskvätt. Vinet utbytt mot öl för det var ingen av oss som orkade iväg till bolaget för att handla. (Nej, jag har inget lager hemma i vinkällaren. Ska sanningen fram har jag inte ens en vinkällare. Så, nu var det sagt.)

Sen har jag ägnat mig åt eldning i kaminen, läsning bloggar och betraktande av Närbo som sover gott till Radiosportens rapportering av Timrås match mot Brynäs.

Just an ordinary friday på en torsdag. Helt suveränt om ni frågar mig.


Kommentarer
Postat av: Ännelaij

mmmmmm...det lät som en god middag.

mumsfilibabba.



Hoppas den en dag för tidiga helgen blir bra.

Och i morgon hinner du ju handla lite gott vin.

2009-09-24 @ 22:06:51
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Markattan

Åh så skönt.

Önskar att jag också hade sovmorgon idag.



Markattan, tassar tyst för att inte väcka

2009-09-25 @ 05:11:44
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Ja idag hinner jag handla vin. Och maila snälla bloggvänner :-)

Ha det så gott du också.



Markattan; Ja det var snällt att du tassade så tyst men jag vaknade minsann ändå. Typiskt va?

2009-09-25 @ 06:21:05
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0