Oj oj oj...vilken helg

Söndagkväll och Närbo och jag är i stan för att tvätta. Emellertid måste vi fara tillbaka till stugan (som om det skulle vara ett måste :-) enär kisse bestämde sig för att kura i något gömsle och inte alls behagade åka bil.

Så vi ska strax ge oss iväg ut igen och inte mig emot, sover så gott där så det kompenserar gott och väl den halvtimma vi måste kliva upp tidigare.

Igår hade vi en lagom varm dag, lite blåsig men helt ok, men käre värld vad hände sen? Det blev svinkallt, så kallt att glöden i grillen slocknade och middagen blev ca 1,5 timme senare än beräknat. Den måste dessutom färdiglagas över öppen eld i öppen spis..Innan vi gick och la oss hade det hunnit bli 2,7 grader KALLT!!! Vi pratar minusgrader. Vi pratar cellsius. Men fatta...och så kallt det blev inne i huset. Den kåken är inte gjord för vinterövernattningar, den saken är klar. Men med elementen på och försvarets raff-set på kroppen och ligga nära, nära så överlevde vi polarnatten. Kisse klämde ner sig mellan oss och tillsammans lyssnade vi på vargarna som ylade i vinternatten. Sen somnade vi och vaknade av att solen sken och det var 15 grader varmt igen.

Ja och så har vi tävlat på längden och tvären och bredden och alla möjliga håll.
Och jag måste säga att det är skönt att min egen halsbandstävling är avgjord och slutförd för det har tagit på en stackars gammal kropp att jaga in och ut på bloggen för att kolla vem som vann vad. Juryn har ju varit helt bedrövligt dålig på att informera den hemska tvillingen ska ni veta.
Och jag blir så glad för alla glada, snälla, roliga tack-kommentarer och -mail.

TACK ska ni ha alla som deltagit och som skriver så snälla saker om mig, det börjar rent av stiga mig åt huvudet. Lite småmallig har jag blivit...Näää inte värst hörni.

Men nu ska den hemska tvillingen ta Närbo i hand och gå och kolla om tvätten är torr.

Ni ska få något fint att titta på under tiden.



Yngsta dottern på sin studentbal...så fin så fin så fin.....
Å gamla morsan så stolt så stolt så stolt....


Kommentarer
Postat av: Speja

Hoppas natten som gick inte gav er blåfrusna tår. Annars går de väl att tina framför öppen eld, ni verkar inte vara bortkomna vad det gäller överlevnad...och vilken underbar färg till tjejen. Hon är verkligen fin, förstår att du är stolt.

2009-05-18 @ 08:43:30
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: anna

Verkligen fin! tänk när min dotter blir så stor att hon ska gå på bal! det ser jag fram emot

2009-05-18 @ 18:39:39
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Den hemska tvillingen

Speja; Nej vi klarade tårna och överlevt helgen har vi. Och dotra mi, en av tre, ja hon är fin. Fast det är ju alla mina ungar förstås.



anna; Ja det är något att se fram emot. Och nu är de flygfärdiga alla fem vilket glädjer mig enormt.

2009-05-18 @ 20:13:28
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Otroligt fin och vilken underbar färg!! Har dottern möjligtvis blå ögon?

2009-05-18 @ 21:15:10
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Tesstamente; Ja dottern har blå ögon. Och är otroligt fin :-)

2009-05-18 @ 21:50:17
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

WOW!

Vilken snygg dotter!

Förstår att du är STOLT!

:)

Men usch vad kallt

:(

Dock skönt med försvarsunderställ, synd dock på den försnade maten men antar att det blev en trevlig kväll ändå.



/A

2009-05-21 @ 19:40:50
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Ännelaij

WOW!

Vilken snygg dotter!

Förstår att du är STOLT!

:)

Men usch vad kallt

:(

Dock skönt med försvarsunderställ, synd dock på den försnade maten men antar att det blev en trevlig kväll ändå.



/A

2009-05-21 @ 19:41:04
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0