Upp till bevis

Den rara Strandskatan utmanar mig med anledning av mitt ohemula skryt om novemberkaktusen.

"Jag har också ett par (ganska förtorkade) kaktusar ! Jag räknade knopparna och resultatet var inte, som du beskriver det, att jämföra med din ! Upp till bevis ! "

Så nu har jag varit över till egna lyan för att skaffa bevis. Och jag blev glad när jag kunde konstatera att den inte tappat alla sina knoppar och att de bara sen igår har växt till sig såpass att det finns anledning att tro att de redan i morgon kommer att slå ut och detta omåttligt rikhaltigt.
   
                                           

Jodå, jag har sett dylika växter med än fler knoppar och blommor, men, och det här är väldigt viktigt, INTE I DET HÄR HEMMET!!! Och vad som är ännu viktigare är att min närbo som i flera år nu stoltserat med att hans motsvarighet på blomhyllan minnsann har fler knoppar än min kan se sig STORT besegrad! Om jag räknar väldigt frikostigt så hade hans blomma 10 knoppar...fast å andra sidan så blommade den i slutet på november så då kanske han vann den disciplinen. För nog kan man väl ifrågsätta att en blomma som kallas novemberkaktus sätter igång och blommar i mars va? Det verkar ju inte helt friskt på någe vis. Men det är väl så att den där novemberdelen i namnet egentligen inte är korrekt? Någon som vet???

Nå vad säger du Strandis, är du nöjd med beviset?
Du höll även på att få ett bevis på att sonen är anländ men jag misstänker att han inte alls hade uppskattat att förevigas i bloggosfären sovandes i rosa lakan så jag gav katten i det. (Jag gav katten mat också när jag ändå var iväg!)

                                         
                                          Bonusbevis!

Kommentarer
Postat av: Markattan

Snyggt jobbat, tvilling, som ju inte kan vara så förfärligt hemsk för då skulle det väl inte blomma så rikligt i din närhet?



Markattan

2009-03-03 @ 12:15:00
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Asch, ni smickrar mig, goda syster!

En del skulle nog hävda att den blommar så överdådigt då jag inte är i närheten och övervakar vattningen. Och sonen vattnar väl knappast alls för det skulle ju betyda att man måste gå ifrån datorn eller sängen eller tv-fåtöljen en stund! Vara hur det vill med den saken men det är kanske så att den blommar så fint för att jag inte dränkt den med blötvaror?

2009-03-03 @ 12:42:11
Postat av: strandskatan

Det är ju alldeles lysande ! Mina två stackare med sina tre-fyra knoppar står här borta i fönstret och ser nästan skamsna ut!

Å,du har väl inte hjärta att låta den unge mannen sova i rosa lakan ? Nej, lite rock´n roll måste det vara !

2009-03-03 @ 14:26:29
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Nu är det så med den här unge mannen att han gärna väljer det som ingen annan har. Han kallas av sin far för trendsetter och det ligger nog något i det.

Och så är det så här med den här morsan att hon anser att om det ska vara andra lakan än de hon bäddat med får det allt bäddas om för egen maskin. Nån måtta får det ändå vara på servicen till halvvuxna ungar. Och ska det va på nåt annat sätt är Strandskatan välkommen att bädda om till ynglingen. :-)

2009-03-03 @ 14:33:08
Postat av: Den hemska tvillingen

Och den hemska tvillingen är inte alls så ohyfsad som tidigare kommentar ger sken utav. Hon är bara hemskt senil som inte minns vid fjärde raden vad hon läste i den första! Förlåt?



Tack för de fina orden om blommans utseende. Antingen använder du bilderna som strålande exempel för dina egna eller så pratar du vackert med dem och ger dem en skön dusch så sätter de nog fart.

2009-03-03 @ 14:36:39
Postat av: strandskatan

Jag tänkte ju aldrig så långt som att den unge mannen kanske tycker om rosa även om han inte vill att hans dagars upphov visar upp det i sin blogg! Faktum är att båda mina söner hade kulören rosa som favorit under flera års tid . Trendnissar !

När det gäller mina inte blommande växter så förstår jag nu vad som fattas ! Omtanke och vänliga ord ! Kommer att åtgärdas snarast !

2009-03-03 @ 15:17:19
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0