Kontraster

                                         

Kaktusen nu i full blom. Fin va?


                                          

Och ute ser det ut så här! Ska det va så? Snö och mer snö...


                                                                             

Även den lilla kaktusplantan, med skott från Markattan, har utvecklat knoppar. Lägg särskilt märke till att blommorna är i olika färger. (Jag är ingen Linné utan nöjde mig med att stoppa ner skott från två olika kaktusare i samma kruka!)

Märks det att jag är lite mallig över min blomma eller?

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Jodå, det tycks allt som om det är lite "Linné" i dig i alla fall ! Resultatet är ju lysande !

Om snö skall vi inte prata ! Usch ! Det är onödigt mycket snö hos dig tycker jag. Nu vill vi ha dagsmeja som tar bort rubbet !

2009-03-08 @ 18:37:19
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemskt förbryllade tvillingen

Tack för beröm och för tycken-synd-om för snötäcket. Dagsmeja har vi men inte sjutton märker jag att täcket blir tunnare inte, särskilt inte när det fortsätter att snöa.

Jaja, fullt så mycket som i stugan är det inte, där vadade vi stundvis upp till midjan i den där vita helvetes-skiten, ursäkta språket.

2009-03-08 @ 20:25:32
Postat av: Annaaaaaaaaaa

Men mamma. GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD vilken praktfull kaktus du har fått till. kan man få den tror du? och bloggen, den har ju blibit snyggare än nånsin! :D:D:D:D

2009-03-16 @ 22:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0