Utmaningar

Idag inträffar sommarpremiär igen. Vi ska på gårdsauktion och hålla i slantarna.
Ja men hur ska man lyckas med detta? Dels göra fynd och ändå ha nästan alla pengar med hem igen.

Och tänk om de där stolarna som är med faktiskt är precis såna som jag vill ha?
Och tänk om ingen annan vill ha dem?
Och tänk om jag får dem för en billig peng?
Hur i hela friden ska vi då få hem dem?

Och tänk om det finns en aldrig så liten ask med mormors-blingbling?
Såna där fina strassbroscher från 20,30-talet som man bara inte kan
motstå. Som är billiga så att man vågar använda dem men inte står äkta stenar efter i gnister och glam.
Tänk om det finns en sådan liten ask som man gärna vill ha?

Å ena sidan vill man ha och å andra så måste man få hem och man måste ha plats för.
Vet inte vad jag vill att ni ska hålla tummarna för idag....

Kanske bäst att jag stannar hemma och badar istället? Igårkväll var det 22 grader varmt i vattnet!

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Ååå, gårdsauktion som är så vansinnigt roligt !

Det blir nog inte så många som orkar gå på auktion i värmen. Då kan du lägga låga bud ingen står där och bjuder över och vips så kommer du att åka hem med både glitter och annat trevligt för en billig peng ! Efter fyndandet kan du ju hoppa i det ljuvliga vattnet . Vilken bra dag det kan bli !

2009-06-27 @ 09:00:24
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

Gårdsauktion är ju jättekul!

Sådant åkte jag på "förrivärlden" det är sååå spännande.

Mne nu får jag hejda mig eftersom mitt hem redan nu är mer än fyllt med grejer.

Men det är klart..hmm...blingbling sitter ju verkligen inte fel.

Sådant gillar även undertecknad.



Och vad varmt det är i vattnet!

härligt.



Hoppas du får en bra dag och ladda upp med rejält med vatten.



/A

2009-06-27 @ 09:31:59
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Markattan

Jag vill också gå på auktion idag... Får jag det? Nope! Ty idag kommer hyresvärden med någon i släptåg, högtryckstvätt och en lift för att tvätta huset. Undrar om de tänker putsa fönster efter sitt spolande... Troligen inte, det får bli Markattan som hänger i krokig arm och gör det roliga jobbet sen. På inte mindre än 20 fönster. Grattis till mig alltså.

Jag vill gå på gårdsauktion ju....



Markattan

2009-06-27 @ 10:06:10
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Har varit på auktion.

Köpte en styck fin bordslampa som kommer att göra sig bra i mitt sovrum (när det är färdigrenoverat)

Två trasmattor, långa, en till mig och en till dotter som också var med. De blev lite väl dyra...men snygga. Som kronan på verket lyckades jag landa 6 stycken gröna vida wiskeyglas, av en sån där gammal glastyp med bubblor i...jättefina...för bara 20 spänn.

Inget blingbling fanns där.



Och vid hemkomsten blev det ånyo bad, denna gång visade termometern på nästan 26 grader!!!! Förstår ni hur varmt det är här?



Och bara vi har ätit ska vi ner och bada igen.



Till Markattan får man framföra sitt stora beklagande, men spara fönsterputsandet till en dag med mindre bra väder.

2009-06-27 @ 19:17:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

26 grader? Vafalls? Samma temperatur som den dag jag lärde mig simma. Men inte menar du att ni har 26 grader i "fettpölen"? Då blir jag avis igen ju...



Markattan, som nog får jobba på avundsjukan lite. Och tro föralldel inte att värden kom och tvättade huset idag. Det lär han väl ska göra vid pass halv åtta imorgon bitti...

2009-06-27 @ 21:02:49
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Jag letar som en galning efter såna auktioner här i Dalarna men det verkar vara glest med såna. Loppisar är det bakom varje buske, men auktioner är ju jättespännande på ett annat sätt.

2009-06-27 @ 23:38:25
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0