Upphittat

Igår drog Närbon, näst äldsta dotra och jag iväg till Jämtland för examensfirande. Komna en bit in i det jämtländska landskapet gjordes ett vattningsstopp. Det såg så torrt ut i markerna och vissa av oss hade ett överflöd i den medtagna blåsan. Bra kombo liksom.

Så en kortare promenad ut i skogen för att utbyta nyttor var av nöden och vad hittade den hemska tvillingen?
En Lagostina, in the middle of nowhere...





Hur kom den dit? Vad gör den där? Och varför?
Frågorn är många och den här lilla vågen kommer att ge upphov till de mest roande historier när jag och Närbo ger oss ut på våra bilresor. Och så skrattar vi oss bredkäftade. Så tack du som placerade vågen i skogen, det kommer att roa oss kungligt under lång tid.

Nå, hur gick nu studentfestligheterna?
Jo det gick alldeles lysande. Barnafadern samt döttrar gav sig iväg till Östersund för att uppvakta Anna och jag, Närbo samt sonen gav oss iväg till Järpen för att fira Pär. Och sen sammanstrålade vi alla vid "brottsplatsen" där barnen är födda och uppvuxna för middag, kaffe och tårta samt presentutdelande.
Det bjöds på älgfilé, tjäder, potatisgratäng (världens godaste thank you very much), vin, dricka och annat smått och gott.
Sen skulle studenterna till Östersund för att festa och njuta natten lång kan man tro.
Dessvärre var båda två så förkylda att man kan misstänka att det lade en viss sordin på stämningen. Och kallt var det också. Men just under utsläpp från respektive skola sken solen ändå och lyckades sprida en liten värme runt publiken. Men jisses vad det blåste i Jämtland igår. Nu är ju det ett erkänt blåshål men igår var det värre än vanligt. Och så länge snön ligger kvar på fjällen så blir det kalla vindar. Och snön ligger kvar...det hade till och med kommit en decimeter nysnö i Fjällhalsen i Oviksfjällen i torsdags. Brrrrr.

Nej nu väntar växthuset på vidare montering så nu får ni klara er själva ett tag.

So long

Kommentarer
Postat av: fjortisensmorsa

Nu gick min fantasi i spinn!"Vågen i skogen"...och där försvann jag... ;-) (mysigt med student!!!) Ha en bra dag!

2009-06-06 @ 10:58:12
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Gamla bilar,kylskåp,fåtöljer och annat skräp har jag hittat ... men en våg !! Ha,ha,ha

Vilka fina student-tvillingar du har - grattis till både dem och dig.

Den där älgfilén (jag bara äälskar älgkött) och potatisgratängen mmmm

Ha en skön helg !

2009-06-06 @ 12:40:57
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Ja visst är det fantasieggande med en våg i skogen...Och inget annat skräp i sikte. Ingen bil, ingen fåtölj, inga rostiga kastruller. Varför ställer man ut en ensam våg en bit in i skogen??? Oj vad jag grunnar allt mellan växthuset blir ihopsatt...

2009-06-06 @ 13:29:12
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Markattan vågar inte gissa..... Hehe.

Grattis till fina studenterna också.

Lycka till med växthuset.



Markattan

2009-06-07 @ 11:32:32
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Nä du är ju inte så vågad av dig.

Tack, växthuset växer sakta men säkert fram.

Ska framföra dina gratulationer.



2009-06-07 @ 11:59:38
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

hmm..vilket fynd!

mitt i skogen?!..hmm...är det någon bantare som springer sin runda och vill väga sig efter varje pass?



Fin bild!

:)



/A

2009-06-09 @ 08:38:23
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij: Ja jag grämer mig lite att jag inte tog hem den...för den visade en sån bra vikt, ungefär 2 kg.

2009-06-09 @ 20:06:16
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0