Tantvarning

Auktionen var lyckad. Lagom med folk, lagom blandning på skräp och fynd och lagom priser.

Bland annat ropades en lampa ut och inte en själ bjöd ett korvöre.
Stackars lampa tänkte jag och ropte 50 kronor. Och fick den förstås.
Kom på i efterhand att den kommer att göra sig fint i sovrummet när det är klart.
(Vilket år som helst nu)



Inget som jag normalt skulle fundera på att köpa men jag är säker på att den kommer att göra sig utmärkt bra i sovrummet som sagt.

Badrapport: Idag har även Närbo tagit sig ett dopp. Är det 26 grader i vattnet kan man inte längre hävda att det är för kallt.
Ja men, 26 grader, helt underbart ljuvligt att simma då ju.
Och dotra och jag badade igen ikväll, 22 grader då och fortfarande njutbart så klart.

Nu vankas det jordgubbar och sen godnatt.

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Det är med stor sannolikhet en raritet som du har köpt till fyndpris - tror i alla fall jag.

Vattentemperaturen hos er är ju snart uppe i varmbad.

Så hög temperatur lär det aldrig bli här i västerhavet.

2009-06-28 @ 08:54:09
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Nja, någon raritet tror jag inte att det är frågan om, men en söt lampa som efter rengöring blev ännu finare. Duger bra åt mig som inte är noga på märken och värde och sånt. Huvudsaken är att jag gillar och det gör jag.



Nu är det förstås en viss skillnad på västerhav och insjöar små, mycket små, mycket små...Men likaväl är det gott att bada i varmt vatten.

2009-06-28 @ 09:30:48
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Tyckte lampan var rätt mysig.

Lite småsöt och om foten är av porslin/keramik så undrar jag inte om den ändå kan vara värt en del..kanske inte jättemassor men bra mycket mer än 50kr.

kanske 500kr?!

Vad vet jag..men jag gillade den.

Blir nog småcosy-ljus när du tänder den.



/A

2009-06-28 @ 15:29:11
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Mona

Okey. Jag fattar. Du bor långt ifrån mig. För här har vi inga auktioner. Inga bonnauktioner i alla fall. Tyvärr.

2009-07-14 @ 11:21:17
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0