Sommarbete

Befinner mig på egen hand i stugan. Närbo, den stackarn har beredskap och dväljs inom stadens hank och stör.

Ja kisse är ju med mig förstås och vi tänker nog mest ta det lugnt och jaga en eller annan insekt. I brist på möss och sork får man nöja sig med riktigt små byten.

Ja tro nu inte att jag tänker jaga vare sig möss, sork eller insekter, därtill är jag alltför lat.
Jag tänker läsa ikapp mig på en eller annan blogg, en syssla som fått ligga i träda under veckan. Jag har helt enkelt inte orkat med annat än att jobba, få i mig lite mat och sen sova.  Och så ska jag gjuta lite betong-grejer. Sova lite mer, elda, diska det nyinköpta sommarstugeporslinet.

Och kanske, kanske, om jag har tur får jag besök av en vän. Och för att locka hit henne tänker jag återigen lägga ut en bild på mitt ena hattifnattibestånd.


Men det kanske är dumt att visa den bilden nu....för då kanske min vän inte kommer....
Det skulle vara så roligt att få lite besök här och kunna sitta och prata om ditten och datten i lugn och ro. Inte så ofta som det händer ju.

Hejs hopps på er

Kommentarer
Postat av: Markattan

Om din vän inte kommer för att du visat upp hattifnatter är hon dum i huvudet och det har jag svårt att tro, då vore hon ju inte din vän.



Markattan

2009-06-12 @ 22:10:59
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Nä du, min vän är allt annat än dum i huvudet, en av de smartaste jag känner. Men det finns ju annat i livet som måste prioriteras och både jag och stugan finns ju kvar (förhoppningsvis) så det blir ju i så fall flera tillfällen.

2009-06-12 @ 22:56:15
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Gud, vad söta dom är, hattifnattarna :D

Jag blir glad av dom!

2009-06-13 @ 22:12:11
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Fiffi; Ja visst är de roliga. Och de är busenkla att göra. Något för dig att göra under semestern när du ska hantera ångesten som nästan-prata-med-Birro skapade.

2009-06-14 @ 08:58:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0