Rätten att rösta

Ni har väl varit iväg och röstat?
För mig är det självklart att göra det för annars kan man ju inte gnälla sen va.

Nä men allvarligt talat så tycker jag att det är ens förbannade skyldighet att
gå och rösta när vi har möjlighet att göra så.
Det fattas så vansinnigt många beslut som man aldrig kan påverka och
enda möjligheten att påverka är ju att vara med och bestämma åtminstone
vem som ska fatta besluten åt en.

Jag kan inte med säkerhet påstå att jag är helt insatt i vem eller vilka som bäst
företräder mig och mina åsikter så jag gör som vanligt; jag röstar med hjärtat.
Och det brukar överensstämma med mitt förnuft.
Nu har jag haft möjlighet att lyssna på P1´s utfrågningar på morgnarna på
väg till jobbet och har bildat mig en hyfsad uppfattning om kandidaternas
hjärtefrågor och annat som de blivit pressade på.

Carl Schlyter klarade sig rätt bra men han fick inte min röst.
Den gick till Gudrun!


Kommentarer
Postat av: Vem är jag

Håller helt med dig. Klart man ska rösta. Det känns lite fint att få gå och göra det.

Jag röstar också med hjärtat, det sitter på ungefär samma ställe så gott som varje gång. Min röst föll som din, typ, fast jag kryssade nummer 16. Han är en kompis till min syster, och jag vet att han driver frågor som jag gillar.



För övrigt - i gårkväll var det 30-årsfest för Massproduktion på Stadshuset. Sundsvalls bästa (och enda?)skivbolag, alltså. Tillsammans med Pipeline gör de all skilland för musiklivet i Sundsvall. Det var en SÅÅÅ cool fest. Men det var så många från jobbet där att det kändes som lite av en jobbfest. Hela revybandet, och din vikarie bland många andra. Många av dem på scenen också. Det var riktigt häftigt att se! Det var bästa kvällen sen... ja, förra fredagen då. Inget slår förra fredagen!

2009-06-07 @ 21:55:31
Postat av: fjortisensmorsa

Håller med!Det är en rättighet och ett ansvar man ska ta, tycker jag. ha en skön kväll!

2009-06-07 @ 22:13:53
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: Vem är jag

Måste rätta mitt förra inlägg, som blev till ännu ett bevis för att jag lever i det förgångna... jag röstade ju inte på Gudrun, det fanns ju inte ens 16 namn på hennes lista. Hennes gamla parti, menade jag, förstås.

2009-06-08 @ 08:06:10
Postat av: Speja

Jodå, jag masade mig iväg och röstade. Även sonen försökte. När jag vände ryggen till hade han smusslat ner lapp i kuvert och klistrat igen och så skulle han stoppa det på lådan, men blev hindrad av sträng kontrollman. Bra att viljan finns där men man bör ju ha lite koll på vad man stoppar i kuvertet också.

Ha det fint!

2009-06-08 @ 13:44:01
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Markattan

Japp, jag har röstat och känner mig nöjd



Markattan

2009-06-08 @ 21:43:48
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Anjo

Klart man röstade. Nu kan man klaga i fem år till :)

2009-06-09 @ 21:17:01
URL: http://anjocity.wordpress.com
Postat av: Lotta

Jodå, röstat har jag! Så nu är det fritt fram för gnäll...

2009-06-09 @ 22:57:16
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0