Hittat hos Fiffi

Hittade en "utmaning" hos Fiffi som jag kände kunde passa även en måndagkväll.
Så håll till godo.

1.Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4, vad står det?
...ett exempel på att läkarna var för dåliga på att upptäcka...


2.Sträck ut din vänstra arm, vad rör du vid?
Ingenting, bara luften till vänster om mig.


3. Vad såg du senast på tv?
Room service på femman.


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Tja, hon borde vara 21 ungefär eftersom Room service just tog slut.
Fast när jag publicerar det här är klockan mer.


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Speakerrösten på femman och kisse som spinner.


6. När var du senast ute, vad gjorde du då?
För 40 minuter sedan då jag gick från tvättstugan.


7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
Min diskbänk.


8. Vad har du på dig?
Svarta byxor som sitter snyggt max en halv dag och sen börjar slappa till sig
samt en vit-svart "topp" (ett ord jag för övrigt hatar) med något blomstermotiv
och lite silverpaljetter på. (Urk låter det som...) Speciellt inköpt till mitt
programledaruppdrag i revyn.


9. Drömde du något i natt?
Sov knappt något i natt så det gjorde jag nog inte.


10. När skrattade du senast?
I natt när jag lyssnade på Mammas nya kille på P3. Fast jag fuskade genom att ladda hem till mp3-spelaren och lyssnade på flera avsnitt på raken.


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tapeter som borde rivas ner och ersättas med någon fin färg.
En röd-grön oljemålning som mina föräldrar vann på något konstlotteri
på sin arbetsplats för 1000 år sedan. Två snygga tavlor med motiv fotade
av min vän
peterA. En föreställer ett rejält gytter av gräsänder (en favvofågel)
och den andra en belyst mikrofon av äldre snitt.
En lånad tavla (Närbo lånar ut) som är en skiss av Yngve Gamlin som ett förslag
till ridån på Metropolitan. Ytterligare en tavla, inköpt på auktion och rätt anskrämlig.
Och till sist en gitarr som jag dessvärre spelar på allt för sällan.
(Mina grannar är rätt nöjda med sakernas tillstånd)

Tyckte du att jag var långrandig? Då ska du veta att jag utelämnade två ting som
min goda smak förbjuder mig att nämna. NÄRBO! Kom och hämta dina porslinsfåglar!!!!
Och låt Yngve hänga kvar...den där blåa färgen går inte så bra i din lägenhet.


12. Har du sett något konstigt på sistone?
Det händer varje gång jag tittar i en spegel.


13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lätt som en plätt. Jag gillar inte utmaningar nåt vidare så jag är nöjd om den här klassas som en sådan.


14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Film??? Jo filmen från revyn som vi satte upp på jobbet.
Kul skit.


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Större plånbok och en bil.


16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Eh...har funderat en lång stund och kommer inte på ett dugg.
Finns det saker folk inte vet om mig????


17. George Bush?
Eller inte kanske.


18 & 19. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Har en hoper och de är redan döpta, det blir inga fler här.


20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Varje gång jag är utomlands överväger jag den saken.


21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Varför kommer du först nu?


22. Jag utmanar
Vem som helst som har en stund över och inget mer meningsfullt att syssla med.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Aaahh vad roligt, nu vet Markattan mer om tvillingen. Kul ju, tackar. Kanske tar mig an utmaningen imorgon då



Markattan

2009-06-22 @ 22:49:42
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ja för dig har jag väl varit som ett enda mysterium kan man tro :-)

2009-06-22 @ 23:02:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Japp, jag har aldrig fattat ett skvatt om vem du är... Fniss



Markattan

2009-06-23 @ 20:30:21
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Jag är f.n. en mycket upptagen torpare som möjligen kan svara på fråga 7: Min kropp (ha,ha, ingen vacker syn)för att försöka kolla så att jag inte har några fästingar som kryper omkring !

Kram på sig !



Strandskatan "mör i kroppen"

2009-06-23 @ 23:41:02
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Strandskatan; Fästingkoll är av nöden när man hålls i ogräset och om det är svårt att få syn på de små rackarna får du ringa på hos någon av dina grannar och be om hjälp.

Och att du är strängt upptagen med torpförberedelser får ju vi andra ha överseende med när vi står här med avundsjukans gröna färg på kinderna och betraktar hur skatan far som en tätting och håller på med packning och ogräs.

Lycka till med allt.

2009-06-24 @ 05:51:02
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Oj!

Kul med utmaningar.

Kanske jag svarar på den.

Vi får se...men kul att läsa lite mer om dig!

:)



Take care

/A

2009-06-24 @ 11:07:00
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0