Gröna dagar

Tänk att det finns så många gröna nyanser! Och så vackert det är, allt det där gröna. Så här års kan jag knappt se mig mätt på naturens vidunderlighet.
Idag har det varit extra vackert. En sån där gråmulen dag då solen kämpar förgäves men ändå påverkar färgerna.
För några timmar sedan var halva himlen täckt av svarta åskmoln och på andra halvan  fanns en sol som försökte ta sig igenom molnbankarna utan att lyckas. Det blir något trollskt över markerna då.

Och besök fick jag, av vännen som letade sig hit och spenderade några timmar på altanen med kaffe och medköpta muffins. Tack! Så skönt att kunna sitta och prata i lugn och ro. Och eftersom man vill visa allt från sin bästa sida hade jag gjord eld i öppna spisen för trivsel och värme....men det hade jag inget för eftersom det blev både varmt och kvavt som av annalkande åska. Men det var ju trevligt att sitta utomhus också.

Betonggjutningen klarades av i gårkväll i sällskap av myggor. Det blir spännande att se om jag kan ta bort formarna i morgon.

I övrigt har dagen ägnats åt att kolla på en föreläsning på nätet som en av mina gamla vänner håller. Ett eller annat blogginlägg har jag också hunnit konsumera. Och så blev det god lax till middag och en bit choklad till efterrätt.

En bra dag kort och gott.
Hoppas att din dag också varit bra.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Gröna dagar är underbara.

Den skira första grönskan är fantastisk.

Fin beskrivning av underbara miljöer.



Ha det bra

/A

2009-06-14 @ 00:16:51
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Ja den första grönskan lovar så mycket men den här grönskan, den som blivit lite kraftigare men ännu inte tröttnat är så fantastisk.

Hoppas att du har det bra.

2009-06-14 @ 08:07:10
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: fjortisensmorsa

det låter verkligen härligt! Våren och försommaren är så fyllda av liv och man riktigt känner hur allting växer. Allting blir vackert och allting blir nytt igen. Ha en skön dag!

2009-06-14 @ 15:35:48
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: Vem är jag

Tack så mycket för kaffet, och för intressant samtal, som alltid! Tänk att vi har så mycket att prata om.

Och för att kommentera din kommentar på förra inlägget - tack för de orden, men där tog du väl ändå i. Fast så dum att jag kom bara för att se hattifnattarna, är jag ändå inte. Det var ju mest ett svepskäl. Det var dig jag ville träffa! Men det var fint att se dem, och stugan, och omgivningen. Fridfullt!

2009-06-15 @ 16:09:42
Postat av: Den hemska tvillingen

Vem är jag; Tack själv, det var så skönt att sitta där på altanen och prata. För vi har ju verkligen så mycket att prata om :-)

Men du, jag tog inte i ett enda dugg, jag har skaffat mig ett gäng rejält smarta vänner och du tillhör den gruppen.

Och svepskäl eller ej, hattifnattarna gör sig bra där på tomten.

Och efter kontroll med Närbo så är du välkommen tillbaka även när han är hemma:-) Han tycker nämligen också att du är trevlig. Och nog måste du väl komma ut och kolla in den lille kissen när han anländer?

2009-06-15 @ 23:11:30
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0