Väder

Ja det regnar. Vilket många bloggar och andra sidor på nätet konstaterar.
Närbo jobbar sin sista dag innan semestern tar sin början och han var inte glad
idag när han vaknade. Det har regnat hela natten och det regnar än.
På väg hem till stan i morse vräkte det ner.

Och vad gör vi då åt detta? Deppar över det usla vädret? Går och lägger oss och surar tills solen skiner igen?
Eller som någon jag känner till som sjukskrev sig för att slippa ödsla dyrbara semesterdagar på skitväder?

Nej, hurtfriskt tänker jag att det får vara vilket väder det vill för jag är ledig och det är ganska skönt när det regnar.
Möjligheterna till latande ökar dramatiskt. Ingen tycker att det är värst konstigt att man sitter/ligger och läser en hel lång regnvädersdag. Inte heller anses man tokig om man ägnar sig åt sällskapsspel framför brasan dagar då solen tycks ha dött.

Det enda som stör mig är att alla våra jordgubbar förstörs i detta regnande.
Är det ett i-landsproblem eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0