Kattresan del 4 - På väg igen

Idag lämnar vi Markattan och hennes halva. Vi tar också med oss en katt och det känns som om vi berövar honom all glädje i världen. När man ser Pilsner och hans bror busa förstår man hur roligt de där två katterna har det tillsammans och jag är rädd att Pilsners första tid i nytt hem inte kommer att bli lika angenäm.

Först ska det alltså åkas bil ganska långt. Idag ger vi oss iväg för kaffe hos en av Närbo´s kusiner nere i Östergötland. Och visst är världen bra liten? Förra gången vi var där upptäckte vi att hon bor granne med min fars födelseby, Skrukebygatan. Å så roligt för mig som aldrig varit och tittat på stället där min far slog upp sina ljusblå 1920. Däremot har jag åkt runt i trakten för att hitta stället med det vackra namnet utan någon framgång. När vi så satt oss i bilen för att åka ifrån kusinen så stod plötsligt skylten där - Skrukebygatan - vilket alltså inte är en gata utan en liten, liten by.

Nåväl, sen går färden vidare mot Nyköpingshållet där vi hälsar på en av Närbo´s systrar några dagar. God mat och vila ser jag fram emot. Inte för att det varit värst ansträngande här hos Markattan och äcklig mat har vi inte heller fått. Trots att det är jag som lagat en middag och stått för idéerna till den andra. Kolla bara vad sällskapet fick till efterrätt i måndags...


En pannacotta med jordgubbsgele, färska jordgubbar dekorerad med basilika och riven choklad. Men en kass fotograf!


Och på fredag kanske vi åker hem till Sundsvall och stuga .

Där blir det spännande att se hur Essi tar emot den nya kissen och lika spännande att se hur tomaterna i växthuset har vuxit under de dagar vi varit borta. Och Pilsner får vackert finna sig i att flytta till nya människor och en ny katt. Nog tror jag att de kommer överens så småningom men det lär väl bli lite vrånga miner ett tag innan de har lärt sig samsas. Eller så är Essi så klok att hon begriper att Pilsner är en liten kattunge, sin storlek till trots, och att det är hon som bestämmer och således kan kosta på sig att släppa in det lilla kräket.

För övrigt kan meddelas att Den hemska tvillingen har haft dejt med Atlas och numera är ren och fin. Atlas bjöd på varmt vatten, ljuv musik, bubblor och en skön massage.

På Ullared? Tja, köpte disktrasor (!), eltandborste, underkläder och skarvsladdskydd samt tre påsar Ahlgrens bilar att muta Närbo med om han blir kinkig under resan.



Ja men titta på dessa två som passar på att sno Farbror Ramses sovplats och leker bananflugor när tillfälle gives. Hermes längst fram som vet att titta in i kameran och Pilsner längst bort som för tillfället ser en aning mallig ut.


Kommentarer
Postat av: Vem är jag

Pilsner är SÅÅ vacker. Får jag komma och se honom, sen när han acklimatiserat sig i sin nya miljö?

Var med min syster och hämtade ny kattunge till henne här om dagen. Också söt, men Pilsner är nog lite sötare...

2009-07-29 @ 11:21:30
Postat av: Markattan

Och här är det redan fasligt tomt utan den lilla pratarpilsner. Ingen som piper alls ju.



Markattan

2009-07-29 @ 11:29:34
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Lobelia

Ja, de är ju helt ljuvliga alltså... Hoppas allt går bra med resa o nyinflyttad kisse.

2009-07-29 @ 11:39:56
URL: http://afrikaojag.blogspot.com
Postat av: Anonym

fin kisse! :)

http://sarahcollin.blogg.se

2009-07-29 @ 12:14:26
Postat av: Den hemska tvillingen

Vem är jag; Såklart att du ska komma och kolla in snyggingen. Han är verkligen jättefin. Vi hörs av något nästa vecka. Välkommen.



Markattan; Kan tro att det är tyst. Annat var det den första sträckan på väg hit, han pep oupphörligt och så fort Närbo tittade på honom blev det lite mer livat. Men sen har han varit tyst och sovit.



Lobelia; Ja han är så fin att man inte kan se sig mätt på honom. Hitills har resan gått bra och jag hoppas att resten går lika fint.



Sara?; Tack!



2009-07-29 @ 18:32:02
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0