12 minuter värda att lyssna på

Min syster, Markattan, driver blogg. En audiovisuellblogg som hon kallar den då hon både skriver och läser in texten.
Vet att många uppskattar att lyssna på Markattan då hon har en väldigt behaglig berättar-röst.

Idag har syster spelat in ett sommarprogram, ni vet de där programmen som P1 kör varje sommar för oss på väg, på stranden och i hängmattan eller hur det nu är.

Hon läste ett inlägg hos Anjo, som jag skrev om igår och har utifrån det gjort ett kortprogram på 12 minuter.
Lyssna till vad hon har att säga för det är angeläget .

Kommentarer
Postat av: Vem är jag

Tack! Väldligt bra och tänkvärt sommarprogram, Kerstin! Svårt att kommentera, för det finns så mycket att säga om det här.



Jag läste på sidan om Måns och orkade inte riktigt läsa klart - det är tungt att läsa. Hur kan det få gå så snett? Det är alltför mycket jag känner igen här hemifrån. Skolan har så svårt att hantera att ett barn hamnar utanför eller att ett barn är annorlunda och står upp för det. Hur vet man när ett barn når gränsen, och plötsligt inte orkar mer? Hur vet man när man som förälder måste slå tvärstopp och ta sitt barn ur den skadliga miljön? Det har jag funderat en hel del över det senaste skolåret. Vad ska jag göra när jag ser att spiralen bara går neråt, neråt och skolan inte erbjuder alternativ?

Varför finns det inga alternativ??? Varför är skolan helt ställd varje gång det dyker upp ett riktigt allvarlig mobbingfall, eller en elev som faktiskt inte klarar av att koncentrera sig i jättestor klass? Varje gång det dyker upp en elev som behöver en annan sorts pedagogik, som behöver ett annat sötd än det skolan normalt erbjuder?

Och ovanpå det så lägger dom nya besparingskrav i kommunen, så att de allra sista extra-resurserna dras in.



Och det är ju helt obegripligt att den andra skolan teg ihjälp flickans självmord. Hur kan en sån sak få hända? ´



Det är hög tid för ett uppror! Det är åt helvete att vi har en skola som förstör (eller i värsta fall förgör) så många av våra barn.



Puh - nu blev det långt, och ändå har jag knappt börjat på det här ämnet...

2009-07-19 @ 20:33:09
Postat av: Den hemska tvillingen

Vem är jag; Ja, det är beklämmande, det är sorgligt, det är så fruktansvärt...som vi ju pratat om så många gånger. Tänk om de kunde lyssna på oss någon gång.

Mer av henne hittar du på http://markattans.blogg.se

Har en läst in sina inlägg och publicerar dem även som ljudfiler. Det tycker jag är härligt.

2009-07-19 @ 21:28:12
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Jag har lyssnat på hennes sommarprat som var verkligen engagerande och bra.

Och precis som du skriver så har hon en mycket behaglig berättarröst.



/A

2009-07-20 @ 11:19:34
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Vem är jag

En teknisk synpunkt - går det att göra nåt att sommarprogrammet startar igen varje gång man går in på din sidan nu?

Vore bättre om grundläget var att det inte var startat, och att man fick klicka igång ljudfilen själv om man vill lyssna på den. Går det att ställa in så?

2009-07-20 @ 12:26:53
Postat av: Anonym

Vem är jag; Nej, jag tror inte att det går. Jag har funderat på det själv men kom fram till att det får ligga så här ett tag och sen tar jag bort filen och göra en vanlig länk istället för så här kan man ju inte ha det i längden.

Jag stänger av ljudet när jag går in på min sida för oavsett hur angeläget inlägget är så räcker det ju att lyssna på det en gång eller två.

2009-07-20 @ 13:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0