Stolthet och fördom

Jo då, för alla nyfikna kan jag meddela att jag klev upp i arla morgonväkten även idag och tog mig ett stycke promenad.
Men innan jag gick ringde min telefon och sonens pigga stämma hördes i andra änden!
Han undrade om det inte var dags för frukost! Redan här började modern dra åt sig öronen.

Så gick vi då iväg, närbon till arbete och jag för en hjärnstärkande promenad. Då det är både mörkt och halt utrsustade jag mig med reflex och broddar. Broddar det är en av tidernas bästa uppfinning. Och så tog vi avsked nere vid Idrottsarenan och jag gick över gatan för vändan hemåt och den hungrige sonen. Nu hann jag inte långt innan jag upptäckte att ena brodden smitit iväg på egna äventyr så jag vände och gick samma väg tillbaka. Och hann inte heller denna gång så värst långt innan jag siktade den förlupna brodden och kunde återbörda den till fadersfoten.

Men då upptäckte jag till min fasa, nåja, mitt förtret kanske är mer passande, att reflexen också var på rymmen. Så det var väl lika bra att fortsätta på samma väg för att leta efter den. Och eftersom den är en reflex så borde den ju inte vara alltför svår att hitta. Nej, jag fann den på det ställe där jag listat ut att den tagit paus och efter vissa bannor hängde den nu åter där den är avsedd att hänga.

Och så hem för att utfordra sonen och han var på sällsynt gott humör. Han åt och skrattade och kunde meddela att han tagit sig till med att diska under min promenad. Nu började jag undra om han gick på något uppåttjack för jag har nog aldrig upplevt att något av mina barn ställt sig och diskat så dags på dagen. Det brukar normalt ske efter hot om hugg och slag vid pass 21.30 efter att en hel dag hävda att "ja jag skaaaaa - tjata inte".

Så kontentan av denna dag så långt är att
1. jag är stolt över min promenad, en gång är ingen gång - två gånger är en vana 
2. man som tonårsförälder har fördomar om vad ätteläggen kan ta sig till med. Men han kom i säng i tid och är därför pigg och alert redan vid 7 och att han kan se att det behöver diskas och därför också gör det utan att jag tjatar.
Fast nån liten Cola måtte han väl ändå dragit i sig innan med tanke på hur uppåt han verkade???

Kommentarer
Postat av: Markattan

Nämen se där, det var väl duktigt av ätteläggen. Nästa gång du blir av med brodd eller reflex är det ju bara att be honom rumpa iväg och leta. Den som finner han söker, eller hur det var.



Och vad flitigt av dig att promenera så dags. Grattis



Markattan

2009-01-09 @ 12:06:32
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0