Nytt år nya möjligheter

Så är det väl? Att med ett nytt år känner man möjligheterna att förändra, att äntligen ta tag i det där man vill eller borde göra? Fast man har ju också möjlighet att låta allt vara som tidigare och inte ändra på ett enda dugg.

Och jag ska använda mig av möjligheten! På alla plan! Ska vi ta förändringarna först?
Jo nu ska firman bli av, nu ska den startas och jag ska sätta igång att göra det jag brinner för. Jag ska använda mig av mina coachingtalanger och förmågor och se till att göra nåt vettigt av livet. Och jag har redan min första "riktiga" klient!!!

Och så ska sovrummet renoveras. Har fått löfte av äldste sonen som går sista året på byggnadsprogrammet att han ska komma och hjälpa mig att snickra ihop min säng. Först ska alltså väggarna hanteras med viss tapetrivning, uppsättning av återställare och sen inköp av väggfärg. Därpå kan sonen komma tillbaka och hjälpa sin mor och så ska garderobsdörrar, sängen och listerna målas i någon trevlig färg. Klart!

Resten av allt som jag har möjlighet att förändra ska jag låta vara. Måste ju finnas kvar att förändra till andra dagar och tider också. Man kan ju inte bli fulländad vid så pass unga år.

Nu återstår inte mycket av den efterlängtade julledigheten. Fast jag är ju sjukskriven ett tag till så jag känner ingen press alls. Däremot märks det på barnaskaran. Pär har åkt hem till jakt och fiske, Anna åker idag och Malin ger sig iväg på tisdag. Tuva är nu nerflyttad till sin nya, egen lägenhet där varken bredbandet fungerade (telefon till bredbandsleverantör) eller TV´n ville visa någon bild. Måste åka ner med en annan tv för att kolla om det är samma sak med den. Lite felsökning alltså. Känns ju lite konstigt att en sprillans ny tv inte känner av signalerna från antennuttaget.
Johannes har nu bestämt sig för att återuppta sina studier igen. Han har inte helt och hållet skrotat tanken på att gå skejtgymnasiet och undrar nu hur snabbt han kan få godkända betyg för att komma in.
Närbon har en jobbig tid framför sig eftersom han likt Johannes har vänt på dygnet. Han kommer att ha väldiga problem att somna i morgonkväll och orka upp till jobbet på måndag. Dessvärre påverkar det mig eftersom han tycker att det är så sabla tråkigt att ligga vaken ensam så då håller han mig vaken med diverse triviala samtalsämnen som skulle kunna avhandlas i dagsljus. Undrar just om det finns något bra sömnpiller att tratta i honom vid pass 22 så att han somnar som en klubbad säl? Tips emottages tacksamt.

Lev väl

Kommentarer
Postat av: Markattan

En rask promenad runt kvarteret vid halv tio, ett glas jummen mjölk därpå. Sen bums i bingen med god talbok så ska nog närbon sova gott hela natten.



Hurra för ändrade planer och framtidstro. Markattan håller tummar så gott det går.



Markattan

2009-01-03 @ 11:09:11
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0