Lördag

Och festen inställd på grund av magsjuka i värdfamiljen. Och det känns ganska skönt med tanke på att jag inte känner mig så värst social.

Så dagen har ägnats åt att skura taket i badrummet. Sonen är som bekant inte så begiven på städning men däremot renlig när det gäller kroppen. Och det duschas varmt och länge vilket är en utmärkt grogrund för mögel. Så jag har nu använt diverse medel och verktyg för att få bort möglet men fläckarna som möglet skapar är värre att få bort. Måste således måla om men det kanske får anstå. Det är ju bra om sonen inte är hemma och förstör alltihop genom att ställa sig i duschen innan färgen torkat. Kanske får skicka ner honom till moster för där lär man snart kunna tvaga sig ståndsmässigt.
Och en liten räd i sovrummet har jag också hunnit med. Där ska ju renoveras men innan dess måste rummet tömmas. Vet ni hur det brukar bli i sådana rum? Ett prylföråd blev det hos mig. Där finns en hel del som måste tas om hand och det är väl snabbt gjort...om jag hade påsar till dammsugaren så att jag under tiden kunde få bort allt småskräp på golvet. Men vilken dag som helst nu springer jag väl på ett gäng påsar att använda till just min modell.

I övrigt läser jag min bok, 39 spänn på bokus och snabba leveranser.

 Låt den rätte komma in.


Vidhåller att den är rätt äcklig så som vampyrhistorier brukar vara men att John Ajvide Lindqvist skriver så himla bra. Och är boken välskriven med ett gott språk så är åtminstone jag böjd att läsa vidare. Men en aldrig så kittlande historia uselt skriven blir bortsorterad. Jag klarar det bara inte. Språksnobb? Möjligen men i så fall en stolt sådan.

Hejs hopps på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0