Frisk eller inte

Första dagen på jobbet efter sjukskrivning och jag undrar om jag är frisk igen.
Jamen, kan det verkligen vara meningen med livet att traska iväg till en statlig
myndighet (som fått så mycket skäll de senaste åren och allmänt kallas Förseningskassan)
varje vardag? Är det riktigt friskt det?

Ja men bortsett från sådana filosofiska resonemang så har det gått bra och jag
hävdar fortfarande är jag är lite småkorkad. Jo alltså efter den där massiva
yrselattacken så försvann min mer verbala sida, jag klarade inte av att läsa och att skriva
tog en himla tid. Och jag kände mig faktiskt lite dum. Men nu kan jag återigen läsa
och skriva men säger alltså att jag är lite dum. Folk förväntar sig mindre av en då
så egentligen är jag ju väldigt taktisk och smart.

Traskade dessutom hem i god tid och håller nu på att koka ris och värma Teriyakikycklingen
som jag lagade till i går. Ägnade några timmar åt att laga till en del rätter att lägga i frysen
så slipper jag hålla på att fundera varje dag på vad vi ska äta. Klurigt va? (Jag sa inte att jag
är helt bakom flötet!)

Och ikväll ska jag ägna mig åt att rengöra den fina lilla ljuskronan, sticka några varv på
närbons strumpa och glo på tv. Kan det bli mycket bättre?
Jo, jag ska också jaga rätt på en vän som lovat boklån till min studerande dotter.
Han bara väääägrar att svara i telefon, den ormen!

Trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: peterA

Vilken liten orm! Såna borde vi använda krattorna på och göra processen kort med... eller vänta nu. Hur var det med ormen och Eva. Hmm... här föreligger något djupare bakom ditt inlägg. Du ska alltså låna böcker för att du vill äta kunskapens frukt. Du skyller på din dotter för att komma undan med detta arvssyndens stora brott denna gång. Det är denne herr orm som ska låna ut böckerna. Jag gissar att han gör det högst frivilligt? Att han inte kräver någon som helst gentjänst eller pant i utbyte? Nej, de är ju så goa och fina de rara ormarna :)



Nej, som en mamma till sin lilla ligist till unge som slagit min dotter på truten och gjort henne illa - ge honom en kram ska du se att han blir snäll ;)



ps. Ger mig 17 på att ormen också gett dig en tid som förslag... joru, passarej för kaffet säjer ja bara... som ett gott råd...

ps2. I Kalle och Hobbe undrar Kalle ständigt varför de ska ut i kylan, stå ute i regnet och fiska efter kall och slemmig fisk som mamma inte vill laga till. Pappa svarar - det är karaktärsdanande. Som att jobba på statlig myndighet ;D

2009-01-19 @ 22:29:50
URL: http://peterA.se
Postat av: Den hemska tvillingen

Jädrar vad min karaktär måtte vara danad vid det här laget.



Ser fram emot kaffet, böcker till dotter men framförallt att få snacka bort en stund med dig.



Ssssss

2009-01-19 @ 22:35:20
Postat av: Strandskatan

Att ha ett arbete att gå till när man är vid god hälsa - inte dumt

Att kunna både läsa och skriva - inte dumt

Att traska hem igen i normal tid - inte dumt

Att vara förutseende och planera - inte dumt

Att ägna sig åt lite "hemål" sysselsättning på kvällskvisten - inte dumt

Att inte avslöja alla de resurser du egentligen sitter inne med - inte dumt

"yrseln" år borta - inte dumt

Du är tillbaka "på banan" och det är verkligen inte dumt !



2009-01-19 @ 23:31:05
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Du har så rätt Strandskatan, det är inte dumt. Men att kvirra och gnälla är tämligen dumt och jag föredrar ju att framställa mig som lite sådan än. Alltså gnäller jag lite.

Men idag ska jag inte gnälla alls, jo möjligen lite över vädret, här snöar OCG blåser. Hur trevligt är det på en skala???

2009-01-20 @ 07:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0