Rikedomar

Ibland drabbas jag av känslan att jag är rik. Jag är väldigt sällan särdeles stadd vid kassan men jag har i regel så att jag klarar mig och värst mycket mer begär jag inte.
Nej, det är mer känslan jag pratar om.
När alla fem telningar (kan de kallas så när samtliga passerat 1.72 m i längd?) är samlade och jag har dem sittande runt köksbordet, då känner jag mig rik.
När samma telningar var riktiga telningar infann sig den känslan när huset var städat, frysen fylld av hembakat bröd och depåerna fyllda med toalettpapper, tvättmedel, duschtvål och diskmedel. Just den dagen, kände jag mig som den förmögnaste i världen.

Idag har jag och närbon varit och storhandlat och då kommer samma känsla i kroppen, nu vet jag vad vi ska äta den kommande veckan och det gör mig belåten. Jag behöver inte traska iväg till affären efter arbetsdagen för att fundera ut dagens middag. Det räcker med att jag går hem och sätter igång och lagar till den, eller ännu bättre, att den redan i förväg tillagade maten bara behöver värmas innan det är dags att krubba.

Och så har eländet med Melodifestivalen dragit igång. Och jag begriper faktiskt inte varför jag tittar för jag tycker att det är så sällsynt förutsägbart hela upplägget. Och egentligen tittade jag inte värst mycket eftersom jag löste korsord samtidigt. Men nu hade de ju kryddat tillställningen med Petra Mede och hon är säkert jätteduktig och himla skojig men jag orkar inte med henne. Inte gjorde hon något extremt dåligt jobb ikväll men som sagt; jag orkar inte. Måste hon gapa så mycket? Måste hon höras hela tiden? Måste hon ta sån plats?
Jag är alldeles säker på att det är mig det är fel på i det här avseendet, jag är väl för gammal eller för tråkig eller nåt men nej tack, jag tror jag struntar i resten av festivalen. Jag lär ju för eller senare få veta vem som vann.

Lite överraskad dock av Caroline af Ugglas för hennes sång, musik, text tyckte jag var helt enormt bra. Det var bättre än det mesta jag hört på senare tid, eller....överhuvudtaget. Och det är nog så att jag gillar de där udda fåglarna som sticker ut och är provocerande. (Så jag borde gilla Mede, men det gör jag alltså inte.)

Nä hörni, nu får ni kila iväg och pyssla med annat för jag ska faktiskt ta och krypa ner i bingen och slagga ett tag. Man behöver sin skönhetssömn.


Sov gott och ta hand om dig och er.

Ps. På tal om rikedomar...Sa jag att jag vann en tävling igår? Berättade jag om den finfina vandringstiaran som jag erhöll? Har ni hört att i ett avseende och i en tävling var jag bäst? Ja nu vet ni och under den kommande veckan ska jag glida omkring på mitt arbete med den strassbeklädda kronan och vara bäst! Hyllningar mottages vänligt och bestämt!

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Jösses, jag trodde att jag kommit fel ! Snyggt !

Tre barn,två barnbarn,ett änglabarnbarn,två bonusbarnbarn,två sonhustrur,en måg, mat på bordet och ganska klar huve´t - joo, då är även jag rik . Snubb på riktigt välbeställd !

Om melodifestival tycker jag inte !

Lite mera heavy metal ... kanske ?

Livet kommer att bli så mycket trevligare på din arbetsplats när du kommer glittrande in på måndag morgon klädd i tiara ! Folkets jubel !

2009-02-08 @ 00:38:07
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Jo, du har också begåvats med rikedomar märker jag. Det tycker jag framkommer tydligt i din blogg, den största rikedomen måtte ju ändå vara att man har humor. Och det har vi väl båda rika mått av.



Jo, här ska glittras och glänsas och jag hoppas att mina kamrater har vett att uppskatta det hela.

2009-02-08 @ 09:18:05
Postat av: Markattan

Folkets jubel även från markatteboet. Hurra hurra hurra hurra



Markattan

2009-02-08 @ 09:36:30
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0