En alldeles väldigt fin lördag

En ledig dag var det som stod på tapeten när jag vaknade i morse. Då var klockan inte mer än 6 och tidningarna nästan brändes av färskhet när jag hämtade dem utanför dörren. Efter ett litet bläddrande bland sidorna och koll på vad som skulle läsas till frukost så traskade jag tillbaka till bingen och kröp ner bredvid närbon och somnade om. Finns det något så skönt? Sov till strax före 10 och sen blev det frukost, tidningsläsande och Spanarna på P1.

En dusch hanns med, ett besök hos sonen, lite kattsällskapande och sen en promenad till stan. Där inhandlades lite material till örhängen som jag tänkte mig att tillverka till hugade i bekantskapskretsen. Alltid är det någon som vill ha ett par. Sen var det lite skojakt för närbons räkning och rätt vad det var stod de bara där framför mig, stövlarna som jag letat efter så länge. I precis rätt bruna färg, tänk lite väl stark Oboy så har du rätt kulör, med precis rätt klackhöjd- och bredd. Med lagom vida skaft för att mina stadiga vader ska få plats och till ett fantastiskt bra pris. (Här vågar väl ingen skriva nåt om billiga stövlar ;-) Så det blev affär och jag var glad som en lärka.

Och det hade jag nog varit även stövlarna förutan, för ett sånt väder en välsignad lördag i februari har väl sällan skådats. Ett par ynka minusgrader och en strålande sol från en klarblå himmel. I solen var det säkerligen flera plusgrader.
Sen blev det ytterligare fynd, ett par sprillans nya, oanvända svarta Levis inköpta på Återkommande mode för en spottstyver. Återkommande mode är, för den som vill veta, Erikshjälpens klädbutiker. Jag gillar den där idén om att köpa begagnat och samtidigt bidra till något behjärtansvärt ändamål. Och kan jag spara mig en hacka så är jag desto mer nöjd.

Sen bjöd jag närbon på traditionstyngd fika på Pallas. Fina fisken är det att gå dit och inmundiga sitt lördagskaffe. Jag frossade loss på en pistagesemla, mums och närbon tog den vanliga skinksmörgåsen med the. Han är lite mer internationell än jag tror jag bestämt.

Och på kvällen blev jag minsann utbjuden på kvarterskrogen. Och den ligger ett stenkast härifrån, serverar hyfsat käk och är så där lagom vanlig att man alls icke behöver byta om och göra sig fin för att gå dit. Man kan komma som man är. Vi är såna stugsittare och hemmarävar att vi sällan eller aldrig skulle ta oss för med att gå ut och äta om vi skulle vara tvungna att traska ner på stan, hua nej så jobbigt. Men så här kan man ju ta sig för med en middag ute då och då och ändå komma hem utan alltför stor ansträngning. Mycket bra.

Jag håller för övrigt på att slipa på ett inlägg om gruppdynamik som någon efterfrågat. Har dock blivit för mångordig och måste skriva om. Men hav tröst du som väntar, det kommer, bara för din skull.

Hejs hopps och ha en strassig söndag på er.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Markattan ber att få gratulera till en synnerligen trevlig lördag då. Nu om söndag har jag för avsikt att njuta och mest slå dank, det ska bli skönt. Om jag bara kom i kläderna först så att njutandet kunde ta sin början... En dusch, lite paltor och sen slappandet.



Markattan får sätta fart så att slapptiden inte blir för kort.

2009-02-15 @ 11:32:19
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja du mamma, det var ju en bra blogg det här. fast nog tycker jag att du borde ändra färgskalan till något...färggrant! Något ljust. Typ, vit bakrund. Så blir man pigg. bara ett förslag för hur det skulle kunna underlätta för mig i framtiden!



puss och kram skumbanan!

2009-02-16 @ 14:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0