And here we go again

Jaha, då är helgen i det närmaste till ända och det vankas en ny arbetsvecka. Jag hoppas att jag får ta min nya plats i besittning tidigt i veckan så att jag slipper alla de samtal som förs i mitt nuvarande landskap. Jo se i statlig förvaltning hålls vi med landskap och öppna ytor och gemyt i allmänhet.
Fast nu visar visst australiensisk forskning att det där med landskap inte var så himla fiffigt after all. Produktiviteten sjunker visst och det, mina vänner, är i princip det enda som räknas i dessa dagar. Sådana triviala saker som kvalitet i arbetet är tydligen inte så noga. Men om man lyssnar på forskarna down under borde vi alltså bygga igen landskapen till förmån för egna krypin och högre produktivitet.
Hos oss är ledorden Snabbt. rätt och enkelt. Kan bara konstatera att än så länge lever vi väl inte riktigt upp till den fina devisen. Snabbt går det förvisso inte när mer än 10% får vänta på sin tillfälliga föräldrapeng mer än 30 dagar.
Inte blir det rätt heller då anmälningarna emot oss ökar rejält. Enkelt? Tja, med nya system som fan själv begriper så tror jag inte att någon handläggare anser att det är så värst mycket av den varan heller.

Men, idag har vi här i den sundsvallska skidvintern haft ett gudomligt vacker väder. Det antar jag att alla som är intresserade av SM-skidor har obseverat i diverse tv-utsändningar. Själv har jag ju förmånen (nåja, inte alltid jag ser det så) att bo här och jag har inte ansträngt mig över hövan för att se tävlingarna på plats. Skam till sägandes har jag inte sett dem på tv heller. Utan idag tog vi och packade fikakorgen och åkte iväg för ännu en titt på stugan och avverkningarna runt om den. Nu ser det ut som om skogshuggarna är färdiga med sitt beting men de lämnade en synnerligen farbar väg. Inget pulsande i halvmeter hög snö där  inte. Men vi undrar just hur vägen kommer att se ut till våren.

Och sen vidtog den sedvanliga söndagstvätten och den är inte helt klar än så det blir väl någon vända till ner till grannhuset där vår tvättstuga är inrymd. Men sen min själ ska här sovas för jag är trött som bara den. Man blir lätt det när man ligger och väntar på att ungar ska komma hem från sitt nattrännanden. Somnade till slut men har inte sovit så gott och var tvungen att tassa över till eget bo framåt 6 i morse för att kolla om ynglingen kommit hem. Och si, där låg han i godan ro och sov sin skönhetssömn. Och säga vad man vill, när de sover DÅ är de söta, till och med 44:orna som sticker fram under täcket är söta efter en dylik natt. Det visade det sig att han kommit hem vid modesta halvett så jag hade ju kunnat sova gott hela natten. Nåväl, nu kommer ännu en natt så jag får väl ta igen det då.

Men ta och ha det så bra nu tills vi hörs igen. Tjingeling på er.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Sover goddagspilten med skorna på? Och stämmer det som jag hör att äldsta dotra flyttar till Sveriges framsida inom en snar framtid?

Frågorna hopar sig och Markattan kräver svar...



Markattan

2009-02-02 @ 18:26:10
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: peterA

Vår väg är bättre än er väg, allra helst på vintern ;) Och du, klart att öppna kontorslandskap inte funkar i Australien. Där, down under, sitter'om ju upponer, och det måste ju se helt hysteriskt roligt ut, och i öppet landskap ser man ju alla crocodile-dundees sitta löjligt upponer med hajtandshalsbandet fladdrande, storkniven slängandes och det rufsiga outbackhåret ner i ansiktet. De producerar inte mycket, men det har fruktansvärt frivola stunder, där down under :D

2009-02-02 @ 22:00:14
URL: http://peterA.se
Postat av: Den hemska tvillingen

Jo det stämmer att dotter kommer hem för att möta våren i Götet, har det visst bestämts.

Sonens fötter har storlek 44 även utan skor på sig, men det passar sig väl knappast att benämna dem som fossingar när de vuxit till sig så pass?



Och peterA är nog lite vrickad efter besök på myndighet idag. Och inte kom han och hälsade på heller, den ormen!

2009-02-02 @ 22:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0