Ut ur garderoben

Jaha, då var det dags att stänga av datorn och öppna garderoben för att se om man kan hitta några anständiga kläder till morgondagens arbetspass.

Huvvaligen!

Kommer innebära en hel massa provande, förmodligen lite strykning och sen är man varm som en ångbastu.

Och det betyder dusch.

Hmmm jag som bara vill gå och lägga mig.



Bilden hittade jag hos Skånska byggvaror. Vilket gav mig en idé till mitt sovrum. Hmmm skjutdörrar till överkomliga priser. Och fraktfritt över hela landet.
Hallå, alla mina läsare på Skånska byggvaror...kan man få lite spons elle???


Ja men godnatt då, måste faktiskt kila nu.

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Tycker inte att det var så länge sedan du berättade att du skulle ha en lååång semester. Hoppas att du har "laddat batterierna" ordentligt och går ut lite lätt med arbetandet.

Klädvalet här är lätt... "våtdräkt" och simfötter.

Det är ett jädrans regnande.

Fast det hade väl sett fjolligt ut om du kom till jobbet i en sådan utstyrsel.

Ha det gott !

2009-08-31 @ 08:21:09
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Speja

Ja, det är mycket med det värdsliga. Tänk vad mycket tid det går åt till att leta upp, köpa, tvätta, prova ut, stryka och hänga in kläderna. Ett heltidsjobb. Nästan.

2009-08-31 @ 10:10:00
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Markattan

Hoppas första dagen gick bra. Du är säkert aptrött ikväll...



Markattan, som snart ska stryka en hoper kläder

2009-08-31 @ 19:03:16
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Strandskatan; Det gick bra med linnestassen. Här är det fint väder. Laddade batterier? Nja, inte värst.



Speja; Nästan så att man vill protestera och gå näck. Undrar om jag hade blivit insläppt på jobbet då?



Markattan; Ja det gick bra, men någon aptrötthet är det ingen idé att ge sig hän åt. Håller på att tvätta, frosta ur frysen och hyfsa till den odräglige junkern som vistas i min boning. Han på två ben. Morr, säger både Essi och jag. (Fast åt olika junkrar då.)

2009-08-31 @ 19:17:57
Postat av: wettexvärlden

Själv önskar jag att jag kunde öppna garderoben och hitta några oanständiga kläder...

Inte bara en massa rejäla saker.



Men man är ju som man är. Hel och ren och rejäl.

Hur ball som helst alltså.

2009-08-31 @ 20:45:58
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com
Postat av: Lobelia

Hej! Hoppas du haft en bra första dag på jobbet, även om det just den första dagen kanske inte är så att man gör hoppsa-steg på vägen dit...

2009-08-31 @ 21:52:09
URL: http://afrikaojag.blogspot.com
Postat av: Anonym

wettexvärlden; Jo just det, rejäl ja, läste just det på din blogg ;-)



Lobelia; Den gick an, det gjorde den. Mer som bekräftelse på att se till att få arslet ur vagnen och göra något annat här i världen :-)

2009-08-31 @ 22:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0