Semester a la Tvillingen

Idag känns det som om det är första riktiga semesterdagen. Jag har visserligen varit ledig i tre veckor nu men de två första var jag ensam och det var ju skönt i och för sig men det är något annat att vara ledig tillsammans. Dessutom fick jag ju bryta ledigheten lite nu och då för sista-minuten-fixande på jobbet.
Förra veckan tillbringades mest på annan ort och hur det nu är så känner jag mig inte helt ledig då.

Men idag, denna måndag, när jag vaknade utvilad vid 8-tiden och solen sken från en klarblå himmel då är jag ledig. Närbo låg kvar någon timme till och jag ägnade mig åt att lyssna på P1 som vanligt, läsa bloggar och mata katter.

Efter gemensam frukost, en sån där semesterfrukost med lite allt möjligt gott påbörjades dagen så sakteliga.

Närbo kom och visade upp en liten gäst.



Därefter har jag läst bok och fikat ute på tunet i solen och värmen. Sen tog vi oss en tur med båten och såg oss om i omgivningarn. Närbo rodde så jag kunde krypa ihop i aktern och betrakta vyerna.



Lite blåbär och hallon har jag plockat och det blev till en paj efter middagen. Tomaterna i växthuset har fått vatten och nu sitter jag här och lyss till lillkisses spinnande. Han har sovit hela eftermiddagen men verkar inte ha fått nog än.

Dagen kommer att avslutas med mer bokläsning och sen sänggående, lagom tills Sverre Sjölander drar igång sitt sommarprogram. Jag tjuvlyssnade lite till första sändningen idag och det lovade gott. Strax därpå gör John Blund sitt nattliga besök.

Och det, mina vänner, är en riktig semesterdag det, en sån som jag har haft idag.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Låter som du haft en bra dag.

Besökaren var ju huuuuuur söt som helst, jag är lite avis.



Och vilken fin bild du tagit från båten.

Ser ut som en tavla av John Bauer.

Verkligen helt underbar.



Ha en fortsatt bra semester.



/A

2009-08-04 @ 08:48:43
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Tack för bildkommentaren.

Och den lille besökaren var verkligen rar men ville egentligen inte vara med på bild så för att hålla honom på plats tillräckligt länge fick han placeras i handfatet. Undrar just vad Strandskatan skulle tycka om det dylikt påhitt :-)

2009-08-04 @ 08:57:45
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0