Hål i huvudet

Wettexvärlden skriver så fint om när Långa barnet kommer hem och han och Lillebror skrattar sig sjuka i det närmaste.
När mina högst älskade ungar trillar in så får man hål i huvudet efter ungefär 10 minuter.

När jag läser Wettexvärlden gråter jag för att bilden är så vacker. När jag lyssnar på mina egna undrar jag likt Dolly Parton varför Gud har överdrivit mig så till den milda grad att det ploppade (nåja) ut inte mindre än 5 stycken tjatmonster.

Just nu är dotter nummer två och tre här. Och de låter exakt HELA tiden. Men de diskar så jag står ut. En liten stund till.


För att bli lite allvarlig så tror jag att naturen har varit extremt smart när den skapade barn-föräldraskapet. För när ungarna börjar bli flygfärdig, strax innan, då börjar de bli rätt vidriga att umgås med och det gäller lika oavsett art, fågel, kalv, kattunge, hundvalp eller människobarn. Det lägger grunden till att man som förälder kan släppa taget för man måste se till att överleva. Och det gör man fan ingen längre tid med de här tjatmaskinerna i hemmet.


Medan mina små gullegrisar tar hand om disken sjunger de igenom hela jävla reportoaren av kassa låtar som de någonsin lärt sig. Får man låsa in sina ungar i uthuset?


Och för er som förfäras av mina ord vill jag bara meddela att jag älskar mina barn högt och rent...men lika gärna på distans som nära.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Det är såklart den där facebook-bruden som är där och tjattrar. Stackare du, jag tycker synd om dig.



Men söta är det väl ändå, en liten stund va?



Markattan

2009-08-07 @ 21:53:25
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja de är så söta och rara och nu sitter de och upplyser mig om alla trista visor jag tvingat dem att lyssna på. Det är nog dem det är synd om när allt kommer omkring.

2009-08-07 @ 22:40:56
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: wettexvärlden

Men shit nu blev jag generad!



Jag är glad som råkar ha en man som är lika pratsjuk som sonen. Kinas BNP en torsdagskväll är mer än jag pallar med... Nu kan de tjata livet av varandra och jag kan läsa en bok istället.

2009-08-08 @ 00:06:39
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

Wettexvärlden; Du klär i skära kinder :-)

2009-08-08 @ 08:27:47
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Vem är jag

Väl skrivet, förstår precis hur du menar! Här låter det också hela tiden, fast jag bara ploppat ur mig en. Helt otroligt. Påfrestande. Men mysigt emellanåt också, förstås. Lite beroende på dagsform och vilken typ av ljud det handlar om.



Tevlig helg till dig också!

2009-08-08 @ 13:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0