Solen kom inte alls

Trots mitt klipp med Nina Simone med låten Here comes the sun så svek våren.
Den drog sig tillbaka och nu bjuds snåla vindar, kallt drag runt kroppen och nyfallen snö på backen.
Och det var ju inte min avsikt att det skulle bli så.
Därför försöker jag blidga vädergudarna och låtsas som det regnar.

Fick goda nyheter om sonen idag. Han praktiserar i annan stad två dagar i veckan och hans praktikgivare mailade och berättade om hur det går för honom, ja sonen alltså. Han tar ansvar, utvecklas och sköter sig bra. Visserligen glömmer han bort en del detaljer men då har de gemensamt gjort iordning en pärm där de skrivit upp vad som ska göras.
Han tar egna initiativ och har sunda värderingar. Sjyyyyyyst beröm ju.
Och eftersom killen som har tagit min telning under sina vingars skugga tycker mycket om honom och är mån om att det går bra för honom håller han inte för otroligt att han kan få jobb där i framtiden.

Å, det är ljuvliga ord för en mor som hyst ett eller annat tvivel....Nä det har jag egentligen aldrig gjort.
Men eftersom stora delar av omgivningen försökt pracka på mig ett visst tvivel så funderar man ju på om man själv är en obotlig optimist som håller ungen om ryggen eller om den där magkänslan faktiskt stämmer. Och nu får jag ju små små "bevis" för att min tro är den rätta och att de som dömt ut honom som hopplös har fel.

Och eftersom den här gumman jobbat ändå till sena kvällen så är det nu dags att dra sig tillbaka med en god bok.
Jag vann ju härförleden en hoper böcker vilket jag skrivit om tidigare. Dessa böcker plöjer jag nu och det ger en väldigt speciell känsla att jag fått dessa fina läsupplevelser av någon som jag inte känner och att det på en av böckerna finns en liten, knappt synlig ring efter något som jag antar är ett glas. Jag tror att Fiffi suttit och druckit en latte eller liknande och läst i boken. Och när latten var slut la hon ifrån sig boken och ställde glaset på den....och nu håller jag i den där boken och får glädjen att läsa samma ord....Det är trevligt tycker jag.

Men nu alltså, till sängs...natti natti

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Det är klart att du har rätt. Med en handledare som kan sin sak och där personkemin stämmer - det kommer att gå bra för grabben !

2009-04-07 @ 21:50:37
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Markattan

Och med tanke på vilken handledare grabben haft hela livet kan det ju inte gärna gå fel. Heja grabben och heja handledaren, såväl ny som "gammal".



Markattan

2009-04-07 @ 23:39:10
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Eller hur?!?

2009-04-08 @ 07:02:00
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0