Snörapport

Hemma igen efter en helg i stugan. Vi åkte ut i fredags och då vägen inte är farbar ända fram blir det en del kånkande. Och än så länge har vi inte dragit igång vattnet och därmed ska ju även sådant bäras. Och det är tungt, vattnet. Men det är Närbo som bär det så jag klarade mig ganska bra ändå.

Det har eldats rishög, grannens som låg i utkanten av vår tomt och såg ledsen och bedrövlig ut. Obesrvera att jag skrev grannens och syftade på rishögen inte grannen själv. Han ligger inte på vår tomtgräns och inte ser han värst ledsen ut heller. Det har dessutom huggits ved. Och så har det tittats på hur snötäcket krympt till obefintlighet i det närmaste.

Kolla bara. Så här såg det ut i fredags när vi kom.


Och så här såg det ut mitt på dan i dag!


Tog ingen bild just innan vi åkte därifrån men då var det nästan ingen snö alls kvar. Däremot hade lökarna som planterades i höstas stuckit upp sina små huvuden och lovade att stå blommande och fina inom kort.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Härligt ju, när snötäcket smälter och veden huggs. Hur det är med ledsna rishögar vet Markattan inget om, min är en särdeles glad sort..



Markattan

2009-04-26 @ 19:04:24
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Det var då på tiden att snön försvinner hos er också så att alla blomster som vill upp och sätta färg på omgivningarna får en chans.

Här blommar över allt i markerna och det är så oerhört vackert. Vitsippor och skogsvioler i massor !

2009-04-26 @ 19:22:29
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Jo men här blommar också fullt av vitsippor och en hel drös med nästan överblommade tussilago. I rabatterna som står i lite bättre läge blommar påskliljor och krokus. Så det är på gång.



Markattan, jag vet inte om rishögen var ledsen men den såg ledsen ut. Nu ser den inte ut alls eftersom den övergått till att vara en icke existerande rishög och sådana tycker jag bättre om.

2009-04-26 @ 20:22:36
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0