Påskafton



Väderleksrapporterna har pratat om 12 grader varmt och strålande sol för påskafton. Och den sa också att dagen skulle inledas av rejäla dimmoln.

Och jodå, dimmolnen är här men det återstår att se om solen orkar värma jorden så pass att molnen försvinner och solen får större plats.

Familjen sover ännu men snart ska den väckas för gemensam frukost.
Därefter väntar en åktur till stugan där vi tänkte oss att dela upp en gammal rishög som vi något lämpligt tillfälle ska eldas upp. För att elda den där gigantiska högen behöver vi dela upp den i mindre högar och dessutom måste vi kunna sova där en natt för att ha koll på resterna.

Och än är det för tidigt att sova över där eftersom vi inte har haft värme på alls i vinter. Det är rått och utkylt än så själva eldandet får vänta tills senare.

Det är lika spännande varje gång vi ger oss ut till stugan så här års för att inspektera hur långt våren har kommit. Eftersom stugan ligger några mil inåt landet är där alltid mer snö och några veckor senare än här vid kusten. Vår förhoppning är ändå att det ska gå att ta sig fram utan större bekymmer. Det är så mycket enklare då än när man får vada i djupsnö upp till höften. Eller hur?

Och jag ska komma ihåg att ta med nyckeln och dessutom ska slipmaskinerna med hem så att jag kan slipa bort lite gamla tapetrester i det som en gång ska bli mitt sovrum. (Det bebos ju ständigt av ett eller annat hemmavarande barn)






Trevligt lördag på er.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Snö upp till höfterna? Var bor Den hemska tvillingen egentligen? Hos Markattan strålar solen från en klarblå himmel och morgonkaffet dracks i det kroatiska hörnet.



Markattan

2009-04-11 @ 11:07:31
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan vet mycket väl var den hemska tvillingen bor så sluta upp med att vara överlägsen va!

Och jag vet ju inte om denna snömängd ligger kvar därute i stugan, förhoppningsvis inte.

Men jag ska strax dit och ta mig en titt så jag återkommer med rapport när jag återvänder hem.

2009-04-11 @ 11:56:11
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Kroatiska hörnet va, det är till att vara mallig!

Pilutta dig.

2009-04-11 @ 11:57:08
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Strandskatan

När jag läser om snö och vintrigt landskap så inser jag att vårt land är väldigt avlångt.

Här knallar vi omkring i t-shirt och har haft uppfälld parasoll och solskyddsfaktor 15 för att inte bli alltför röda i nyllet.

Jag tror att stugan snabbt blir varm när ni kliver över tröskeln och med en liten brasa utanför så kan det inte bli annat än mysigt.

Ha det !

2009-04-11 @ 16:32:54
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0