Hemligt och hemligt

Eller helt i onödan...

Det där superhemliga jobbet jag skrev om igår...visade det sig vara helt i onödan. Och det var inget litet struntjobb som man klarar av i en handvändning. Men alltså i onödan...Ja jises, vad ska jag säga? I en myndighet som den där jag jobbar kan vad som helst hända.
Men uppskattning från chefen blev det iallafall och det värmer ju en trött själ.

Och annars då i detta himlans intressanta liv?
Jo det har varit övning inför majrevyn. Och idag gick det inte lika bra som förra veckans rep. Då körde vi igenom akt 1 och det gick rätt bra. För mig gick det strålande.
Men idag, akt 2 och jag kan inte berömma mig med att jag gjort läxan. Så helgen får ägnas åt textläsning.
Dygnet har trots allt ett begränsat antal timmar och en hårt arbetande människa hinner bara pressa in det som går att pressa in...och dessvärre fick inte revyträning plats på dagordningen.

Men träningen är i gott sällskap för det är mycket som den hemska tvillingen borde ha gjort som den hemska tvillingen inte har gjort. Det tycker jag att den kan trösta sig med.

Frågor på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0