Framtiden

Med anledning av gårdagens upptäckt om att jag är jordens medelpunkt tog jag idag min arbetsfrustration på allvar och krävde ett samtal med min chef.
Jag har den senaste tiden blivit alltmer irriterad över arbetssituationen och igår var måttet rågat. Jag var arg som en....Tja hittar inte ens ord...och i morse när jag vaknade var beslutet klart och färdigformulerat.

Så nu känner jag mig fri från den värsta bördan som har lyfts från mina axlar. Jag har fortfarande ett jobb men med arbetsuppgifter som känns hanterbara, som jag trivs med, som gör att jag känner att jag gör nytta.

Och kan jordens medelpunkt begära mer? Ja det skulle ju isåfall vara att få in pengar utan att behöva lyfta ett finger.
Men nu är det så med den här medelpunkten att jag tror på solidaritet och att bidra med det man kan så då får man väl leva som man lär. Jag är ju en himla fiiiin människa om någon inte hade uppfattat det. Och ödmjuk också som ni märker, jordens medelpunkt som jag ju är.

Kommentarer
Postat av: Strandskatan

Jordens medelpunkt .... eldigt, hett, osar svavel - eller ? Fast det var ju igår !

Strandskatan gratulerar till samtalet med chefen och hoppas att arbetssituationen kommer att förbli riktigt bra !







2009-04-02 @ 21:17:07
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Hahaha Strandskatan, du vet inte hur rätt du har. Eller åtminstone stämde din beskrivning väl in på hur den hemska tvillingen var i sina gröna ungdom. Och det var ju igår. Nu däremot är tvillingen ett under av lugn och finess som anstår en jordens medelpunkt.

Men jag känner en Markatta som kommer att svirra lite extra med svansen, dra upp överläppen i ett flin och tjattra mer högljutt än vanligt när hon läser din kommentar. Och säkerligen skulle hon kasta åt Strandskatan den finaste bananen på stocken som pris för korrekt iakttagelse.

2009-04-03 @ 06:50:27
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0