Ångest, grav sådan

Tvillingen har ångest, scenskräck och är byxis.

Den 29 maj smäller det, då ska jag stå på scen och larva mig inför mina kolleger och arbetskamrater.
Det har jag gjort förr och det är fantastiskt roligt. Men nu, just nu, ska texter läras in, övas, nötas och slås in i skallen.
Och jag ångrar så enormt att jag gav mig in i det.

Jag har en scen där jag ensam ska framträda och dessutom prata göttebåska och jag lovar att jag känner mig så fullständigt fånig att det inte är klokt. Det är så illa att jag inte ens vill öva inför Närbon och då är det illa.

Så jag smiter från träningen en stund och kvistar över till sonen som ligger hemma och är så sjuk så sjuk.
Han har feber så hög att jag knappt vågar ta tempen. Men den ligger nog en bra bit över 39 grader. Hans ögonvitor har antagit en ljusrosa ton och blicken är matt. Han har dessutom hållit sig i sängen hela dan och då är han dålig.
Så jag går dit för att leverera lite moderlig omsorg, ta fram glass, bädda rent, plocka ihop och sånt som är så skönt att nån gör när man är dålig

Och sen måste jag be Närbo att hjälpa mig med texten. JOOOOO jag måste.

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Låtsas som du är med i Albert o Herbert eller nå´t -"Knö daj in fast dörra e trång för här e änna nått på gång" ... eller Sonja Hedenbratt .

De e lante nåt å va nervööös för elle ! Fixar du !

Se till så att du inte drar på dig baciller från sonen (stackarn) !

2009-04-21 @ 21:44:30
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Nemo

Ångest - det är fina grejjer. Det är själva drivmedlet som får oss att prestera och göra det vi inte trodde oss förmå.



Det du står inför gör du betydligt bättre än de som skall titta på. Så är det, och det vet du.



Att dessutom lajja te det som vi gör i Götet... änna görkäckt, vetladu

2009-04-21 @ 21:46:11
URL: http://12steg.blogspot.com/
Postat av: Den hemska tvillingen

Strandskatan: Jo lite rötter har jag ju, född och uppvuxen i Borås och med en mor från Göteborg. Sonen är omhändertagen men jag passar mig för bacillerna.



Nemo: Ja du har la rätt, å jag vet la att jag kan och att jag kommer att stråla som själve Posiedon. Och det blir la görkäckt!

2009-04-21 @ 22:17:12
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Poseidon? Du måste mena Possidonn va?



Klart du fixar det, har man stått på en scen femton år gammal, framför en högstadiepublik och sjungit med Markattan och fått ovationer, så klarar man det här med ju.



Markattan

2009-04-21 @ 22:53:27
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0