Upp och ner

Long time no write...som vanligt alltså. Får konstatera att jag är mer av bloggläsare än bloggskrivare.
Så vad har timat sen senast? Tja, massor men vad är av intresse nu?

Jag har lämnat mitt fackliga uppdrag på grund av interna "konflikter" i styrelsen. Och det hade jag ju kunnat skriva massor om men det vill jag inte lägga någon energi på. Kan bara konstatera att jag tagit konsekvenserna av mitt handlande och står för det jag gjorde. Lojalitetskonflikter är inte enkla att hantera men för mig var valet själklart.

Jag har också lämnat uppdraget på jobbet som fick mig att må så dåligt. Så nu letar jag efter något annat att göra...vilket bland annat betyder att jag har mer tid att tänka på starten av mitt eget företag. Men det betyder också att jag har en viss överlämnning till mina ersättare att göra. Det är ganska kul och jag inser att jag lärde mig hur mycket som helst under den tid jag hade ansvaret för den funktion jag nu lämnat. Och det är ju ganska skönt att veta.

Jag har också köpt lite mer material till sovrumsrenoveringen. Nu saknas egentligen bara färgen till väggarna, sängbottnar och lite textilier. För övrigt önskar jag mig ett snyggt överkast i julklapp. Tro om tomten läser bloggar?
Jag önskar att också att lilla T snart får sin egen lya, mest för hennes skull, inget kul att bo hemma hos mamma ju. Men också för min skull, vill gärna komma igång med renoveringen nu. Det skulle vara så skönt att vara klar med sovrummet till jul. Har jag berättat att jag beslutat att jag äntligen ska få min säng med sängomhängom. Vet du inte vad det är? Hmmm, men det är ju så enkelt som en stålvajer uppsatt i taket runt sängen som man hänger upp lite snygga tyger på, som draperi runt sängen...det har jag drömt om sen jag var liten. Moderns inställning var att "det bara var dammsamlare" så det bidde inga sängomhängom. Men nu ska det bli!

Och så har jag gått och blivit förkyld IGEN! Bara 5 veckor sedan jag var förkyld förra gången och så här tätt på given brukar det inte vara. Jag är ju nästan aldrig förkyld. Undrar om det möjligen kan bero på att jag nu för tiden omges av
många småbarnsföräldrar? Ja hur det nu än hänger ihop så ligger huvudvärken, nästäppan och orkeslöseheten som ett tungt täcke över mig. Men klok som jag är avslutade jag dagens arbete redan vid lunch och därefter har jag legat nerbäddad och omväxlande sovit och tittat på tv.

Lev väl och take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0