Vädret

...är väl som man kan vänta sig en novemberdag. Nån plusgrad, ingen snö än (ja bortsett från det där misstaget förra veckan) och det ser ut att arta sig. Fast nu ringer en liten minnesklocka i bakhuvudet...sa de inte på vädret igår att det skulle dra in ett regnområde? Fast nu är ju inte detta en SMHI-blogg så nu slutar jag....Konstaterar att det är väder, det får räcka.

Jobbade hårt igår. Full huggning precis hela dagen och det fortsatte även när jag kommit hem. Det blir lätt så när chefen kommer halvfyra och vill ha "lite avstämning" i morgon förmiddag. Och eftersom morgonen redan är intecknad av två möten blev det ingen tid kvar för förberedelser inför avstämningen...så den fick alltså  göras på hemmaplan i gårkväll. Jag har inget emot att jobba över nån gång då och då. Ibland kör det ihop sig...fast den här veckan har det faktiskt kört ihop sig inte mindre än tre dagar.

Var också och hämtade min renoverade dator hemma hos min privatsupport. När jag lämnade min boning i dotterns vård sa hon "Känner du mamma? Nu är det energi i lägenheten igen". Så T har nog saknat datorn trots att det var hon som fixade virus på den. Ikväll kommer den långbente och kortklippte J hem och konstigt är det...att ett sånt där magert spektakel kan ta så mycket plats. Men vi längtar, både jag och T tills vi har honom hemma igen. Han är ju så liten, bara 17 år....:-)

Jag ska inleda min arbetsdag med nytt möte, en fortsättning av ett möte igår, då vi blev rejält trötta en del av oss. Vi kallades som nån form av experter på vårt arbetsområde och lik förbannat ifrågasattes i princip allt vi sa...IN ABSURDUM! Ville resa mig upp och skrika Gör som ni vill, ni lyssnar ju ändå inte på vad vi säger. Som tur är kan både jag och min kontrahent skilja på sak och person så det var inga sura miner efteråt...Jo inåt men inget som visades utåt...så vi får väl se vad som händer idag. Förmodligen slocknar jag på soffan innan den saknade sonen gör sitt intåg.

Lev väl och ta vara på dagen, den kommer icke tillbaka


Kommentarer
Postat av: strandskatan

Någon har lagt en genomblöt, grå mössa över västkusten och den enda energi som jag kan finna i mina 51 kvm är - datorn ! Får nog leta bättre ... eller tända lite ljus !

Trevlig helg !

2008-11-07 @ 09:28:42
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0