Ingen middag men gnäll...blev det!

Nixpix, livet ville annat igår så middagen blev inställd. Eller det är ju egentligen en sanning med modifikation.
Dotter T och jag traskade iväg till liten gårdssylta och intog två rätter, en pizza till henne och en pizza till mig, =2 rätter.
Men av den planerade middagen som jag skrev om i tidigare inlägg blev intet så den har jag kvar på pluskontot att se fram emot.

Däremot blev det en hel mängd gnäll precis som jag misstänkte i förra skrivelsen. Och faktiskt ännu värre än jag hade kunnat föreställa mig. Och Markattan som var inne och kommenterade det inlägget och varnade för hastigt påkommet martyrskap var snubblande nära att få rätt. Var rejält less och förbannad när jag kom hem och var tvungen att jobba över för att en del anser sig stå över sådana futiliteter som att hjälpa till, göra rätt för sig eller helt enkelt bete sig som folk.

Men jag var bara martyr en stund, sen jobbade jag undan det jag kunde och sen kollade jag in filmen jag köpte igår, Mamma Mia. Vilken flax att jag var ensam och att middagen blev inställd så att jag med gott samvete kunde avsluta en rejält arbetsam dag med gott samvete och en god film. Allt verkar till det bästa sålunda.

Eftersom min dator och jag har lite olika syn på det här med att jobba över och han faktiskt (jo, min dator är av hankön) bestämde sig för att han jobbet färdigt innan jag hade gjort detsamma så är jag nu på väg till jobbet en timme före ordinarie avgångstid. Och till på köpet utan ett enda uns av martyr på axeln. Martyren har nog sovit över och kommer för sent idag :-) så nu går vi tyst så att jag slipper det sällskapet idag. Shjyyyyy!!!!

Kommentarer
Postat av: Markattan

2008-11-27 @ 14:50:10
URL: http://m
Postat av: Markattan

Du kan bortse från den tidigare kommentaren...

Men ta och läs min blogg idag va.



Markattan

2008-11-27 @ 14:51:21
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Påminnelse : Positiva klubbens sammanträde !

På tal om dator - jag måste ha fått "brorsan" -han gör lite som han vill och har ingen som helst respekt för "äldre tanter" !

2008-11-29 @ 10:05:27
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0