Nu är det gjort

Har haft en ensam dag i stugan idag. Jag och G var där igår och glömde först nyckeln i bilen så G fick traska tillbaka i leråkern som vägen förvandlats till. Och sen glömde vi helt oförklarligt att låsa dörren till uthuset. Så medan G var på jobbet idag åkte jag dit för att låsa. Försedd med tidningar, en muffin och en kopp kaffe satt jag och njöt i solen (nåja, soldiset då) och fann mig plötsligt i färd med diverse snickararbete. Hittade en utmärkt trädgren i lagom torkat skick att förvandla till klös- och klätterträd åt en innekatt i stan. Det tog ett par timmar men nu står skapelsen här och låter sig villigt klösas. Fast kisse har inte fattat än att det är det hon ska använda växligheten till!

Och nu har jag precis skickat in min ansökan för ett nytt jobb!!! Ujujuj, hur ska detta gå?

Men nu är klockan sen och det är dags för arbetsmyror att krypa till sängs.

Så god natt då vänner och må den kommande veckan bli till stor glädje för er alla.

Ps. Leråkern jag talade om inledningsvis har skapats av någon som köpt skogen runt vår lilla sommarstuga. Han hade tänkt sig visst avverkande av skog under vintern och därför skulle vägen breddas på en del ställen så att timmerbilar skulle kunna ta sig fram. Men det blev visst inte så mycket avverkat men vägen är söndergrävd och, förvisso breddad men inte körbar då det bara är lera. Ingen stengrund, inget grus bara lera! Det är tveksamt om det kommer att köras några bilar där överhuvudtaget denna sommar och hur ska det då gå med vattenpump som ska ut????

Kommentarer
Postat av: Jobbsök nr73b

Ah, men du. Jag skickade nyss iväg en egen laddning med papper. Trodde sista dag var 15 maj men det var "skickas idag" suck, så jag fick tokskriva, tokköra och sen tokposta brev och cv...alldeles för snabbt och långt...men jag fick två killar att gå tillbaka in för att se till att brevet kom iväg efter låd-stängning :) så det jobbet ville nog ha mig ;) Jag håller mina tumlar :D

2008-05-12 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0