Sjukt bra betalt!

Man undrar hur i hela friden Maud Olofsson orkar och hinner med tre jobb. Det är inte så att jag missunnar henne en sjysst lön eller så men ändå.. Hur mycket pengar behöver människan? Sen kan man ju fråga sig om det är möjligt att sköta tre jobb och göra det bra? Antingen går hon på Effedrin eller något, eller så är det kanske inte tre heltidsjobb hon avlönas för. Ja jag vet inte men för mig blir det nog att hålla med Herr Ohly när han säger "Det ger signaler om girighet".
Vidare är det bara att gratulera henne och alla  andra politiker i riksdag och regering som tydligen tillhör den friskaste yrkesgruppen, åtminstone om man ska tro Insider, programmet i tv3. Härom dagen visade de ett reportage om hur sällan riksdagsledamöterna var sjukskriva trots att de själva uppgett att de var för sjuka för att sköta sitt jobb. Jojo, man tackar för det "valfläsket". Ja nu är risken minimal att jag skulle få för mig att rösta på Alliansen vid nästa val eller någonsin men alla argument för ett regeringsskifte emottages tacksamt.

Ja syster, vad säger du om det här egentligen? Ska det vara på det här sättet?


Ordet är ditt Ysterkvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0